• juniregn

rejäl smärta i blygdbenet?

Igår fick jag en rejäl smärta i blygdbenet,kändes som skärande knivar mitt på benet och detta strålade sen upp i nedre delen av magen.Det hela höll på i ca en halvtimme,gjorde fruktansvärt ont hela tiden men det kom även små toppar då det kändes mer.Var på väg att ringa förlossningen men så avtog det och försvann och allt som var kvar var "vanliga"molande förvärkar och en hård mage.4timmar senare var det dags igen-precis likadant och höll i sig ca en halvtimme.Inatt kände jag bara av vanliga förvärkar.Vad kan detta vara?Någon annan som kännt likadant?
    Har inte haft blödning eller nått sånt!Skriv gärna om ni har nån aning!

• Svar på tråden rejäl smärta i blygdbenet?
  • juniregn

Ja,det hade inte vart fel!Längtar jättemycket nu!Blev sjukskriven för foglossningar men det var inte alls såhär men det kanske kan kännas på olika sätt!Läste någonstans här att det kan vara när bebisen borrar ner sitt huvud i bäckenet-tycker inte det borde hålla på så länge men vad vet man?Håller ditt på hela tiden när det kommer eller känns det mer när du rör dig på ett visst sätt?hoppas på bb snart!

• juniregn

Ja,det låter nog mest som foglossning-inget kul alls.Hoppas bebis vill titta ut snart då så du slipper detta.Jag har bf 8/5 så det är väl inte riktigt dags här än,men det är lite segt såhär mot slutet.
    Vår bebis har varit fixerad i ca 4veckor nu så h*n är redo,är lite jobbigt när man inte vet alls när den väljer att komma ut!

• juniregn

ja,det kanske är det....har alltid trott att det kom när man går och står mycket eller felaktigt,inte när man sover eller vilar men som sagt vad vet man?Önskar bara jag inte behöver känna sån smärta varje dag i flera veckor till-då blir jag tokig!!

Svar på tråden rejäl smärta i blygdbenet?