• vevik

När började du använda babygym?

Ja, hur gamla var era bebisar när de fick börja ligga under babygymet?

• Svar på tråden När började du använda babygym?
  • Sophia22

Min son är 7 veckor och han har väl legat där under sen han var 4-5 veckor

• vevik

okej, min son är 3 veckor idag och jag är lite rädd att han ska bli överstimulerad. Men han är duktig på att fixera blicken så han tittar gärna på mönster och liknande...

• vevik

jag har alltså inte provat att lägga honom under babygymet ännu...

• hockey

min tjej var oxå duktig på att fixera blicken och va väldidt "med" hela tiden. BVC rekomenderade mig att lägga henne där redan när hon var knappt två veckor.

• vevik

jaha! då kanske det är okej då?

• hockey

det är det helt säkert, hon är tre månader nu och älskar sitt gym...

• Flickan och kråkan

Vi la lill-grodan i gymet direkt...och där låg han och betraktade...och betraktade....och betraktade....och betraktade (mamma började misströsta)...och betraktade....och betraktade tills han var 2½ månad då han tog sin ena hand tittade på ett spöket och fullt medvetet puttade på det. Sedan dess har det bara blivit roligare.

Vi har en liten betraktare. Här görs inget förhastat...väntar tills han är helt säker på vad han ska göra.

• Malin  87

Tindra var bara någon vecka! Älskade att ligga där, nu tycker hon bättre om att sitta i babysittern, vill se allt som händer runt omkring. Är 3 månader nu!

• astalacasta

Jag tror att min sambo lade första barnet under gymmet när hon var en dag gammal, och så låg han där på golvet bredvid henne och försökte få henne att titta på olika saker, och sedan ligga på mage och träna att lyfta huvudet en stund. Han var helt engagerad i "work-outen" och hon började snabbt tycka att det var jättemysigt att ligga på madrassen under gymmet (men mest för att pappa fanns bredvid och nära att stirra på, inte så mycket för leksakerna, tror jag

• Pokoyo

Efter ganska exakt två veckor blev det uppenbart att bebisen ville ha ut lite mer av tillvaron, det var jättetydligt. Tyckte Baby Einstein-gymmen var skitfula etc men SOM han älskade det från första stund och länge framöver.

• Pokoyo

Tyckte själv de var en typisk onödig pryl, men ändrade mig.

• vevik

har lagt honom under babygymet för någon dag sedan (3 veckor gammal lite drygt), han gillar det verkligen! men inte några längre stunder dock.

• linhen
    vevik skrev 2008-04-10 11:19:27 följande:
    jag har alltså inte provat att lägga honom under babygymet ännu...
    Är det ditt första barn?
    De små brukar vara duktiga på att själva styra det med överstimulering. Min erfarenhet är att det är svårt att överstimulera ett barn som har valfrihet. Han kollar bort när han inte orkar mer.
  • vevik

jo, det är mitt första barn...har märkt att han säger ifrån, men du vet...man är ju lite lätt "hysterisk" när det gäller ens barn!

• Stålis77

Maken köpte ett dagen efter vi kom hem från BB; och vi lade henne där direkt. Hon låg och tittde på Tummen i kanske en halvtimme åt gången (hon kunde fokusera blicken från födseln) utan att gnälla; så vi tror hon trivdes ganska bra :)

Svar på tråden När började du använda babygym?