• alabaster

Diskutera AP (och livet) i den här tråden! (både för nya och gamla "apor")

Här fortsätter vi att diskutera föräldraskap ut ett AP-perspektiv.

Vi är några som hängt med sedan länge och några som kommit till på senare år, alla som är intresserade av AP är välkomna hit!

Vi som hängt med sedan förut:
    alabaster: med två småkottar jan 05 och feb 07

annae76: son jun 05, BF jan 08

betsla: dotter jan 05, son dec 07

Cyberpålle: dotter jan 05, BF juli 08

fröken s: son maj 05

Hallonpaj: dotter aug 02, dotter aug 04

Helene: Olivia okt 03, Sigrid okt 05, bf aug 08

Jenn79: dotter dec 05, BF maj 08

Knorpan: dotter sep 04

Lishe: son april 04

Marlene: W Maj 03

Nötkaka: son nov 04

SaramedM: dotter maj-04

Sommarochsol: son februari 06

stora lilla j: Jonathan jul 05, Jacob jan 07, bf aug 08

Tumbling Down: dotter maj -05, son oktober -07

• Svar på tråden Diskutera AP (och livet) i den här tråden! (både för nya och gamla "apor")
  • Marlene

HAHAHA jag har också lite dialekt som inte tillhör mig Känns jätte konstigt jag till och med tänker med dialekt Hoppas att inte M hör det för han kommer att mobba mig

Det var jätte skoj att träffas, äntligen

Det var inga små hintar du fick där med vinsterna Bara att börja producera

Jag har precis kommit in genom dörren, det tar ett tag att åka från karlstad

Hallonpaj skrev 2008-04-27 19:35:33 följande:
    Hej hej! Hemma igen efter Amningshjälpens riksträff i Karlstad. Jätteroligt att träffa både gamla och nya vänner. Fast konstigt att åka åt olika håll sen just när man vill lära känna varandra bättre... Dessutom pratar jag typ norrländska nu när jag kom hem, hahaha... Smittsamt? Jag köpte typ 15 lotter på boklotteri och 5 på andra lotter. Och sen vann jag: en jättefin amningskudde med Lilla spöket Laban, en gosedjurs kanin, en romantisk ljuslyka och sedan sist med inte minst - en dofttvål som hette "Het kärlek" med oljor som skulle öka ens amorösa egenskaper. Det känns nästan som ett omen tycker jag, kanske dags att börja fundera på flera barn? *s*
  • Marlene

Jag var inte alls lika blyg som jag brukar vara heller som tur är

• Cyberpålle
    Hallonpaj skrev 2008-04-27 19:35:33 följande:
    Och sen vann jag: en jättefin amningskudde med Lilla spöket Laban
    Vi har Laban-serien i täcke kuddar och filt, så jag hade tänkt mig en Laban-amningskudde till mig och bebisen. Är precis som jenn79 avis på att du vann den är ju inte precis billig...399:- tror jag det stod på Babyland. Får önska mig tror jag. Vad härligt att du/ni haft det bra!!

stora: Nej visst är det inte precis bekvämt att lat-amma på det viset, men att i sömnen lyfta över bebin och vända sig på andra sidan bara för att ge andra bröstet orkar jag bara inte. Sen finns det de som sätter sig upp mitt i sängen för nattamning och med tanke på att småttingar ibland ammar varje timme i början, så vill jag inte ens föreställa mig att göra så. Hyr de in en nanny som tar dagspasset sen eller

knorpan: Haha (tuttarna). Bra att hon kom till ro till slut din lilla gumma.
  • Cyberpålle

Åh, vad härligt att höra! Då finns det hopp för återanvändning av min Ringo i sjukt snygg färg om jag får säga det själv. Hallonpaj vet

stora lilla J skrev 2008-04-27 20:20:36 följande:
     Cyber: jag körde ringo och bärabarn till Jacob när han kom, tyckte det var perfekt, och otroligt smidigt att kunna amma och rapa utan mycket bök med att dra åt på olika ställen o så
  • Hallonpaj

Välkomna alla nya!

*vinkar till min rumskompis Marlene*

Nej, du var inte alls så blyg som du sagt. Tur för mig.

Jo, maken sa först "Men varför gav du inte kudden till någon??" och tittade på mig som om jag inte var riktigt klok. Fick lite dåligt samvete, det finns ju de som behövde den bättre... Men han verkade tycka att ny bebis snart är bra idé egentligen. Han är just vikarie för sin chef som är pappaledig och har pratat en del om chefens 1-åring som varit med på några möten och är rolig och gullig. I fredags hade hon till och med suttit i hans knä en stund, han verkar ha blivit lite bebissugen faktiskt.

Fast jag vet inte riktigt om jag vågar nu med nytt jobb och resplaner etc. Jag har ju mått ganska dåligt (läs uruselt a'la jenn ) vid tidigare graviditeter. Och jenn, kommer inte den där bebin snart??? Undrar väl du med kan jag tänka.

Kaninen sover med Tindra nu ialla fall.

Saknade dig där Sara, förresten! Nästa år blir det Gotland, då måste du hänga med.

Första gången jag varit ifrån barnen så länge! Inte helt smärtfritt, men det funkade rätt bra.

• Marlene

Hallonpaj: Det var skoj med 3 mammor utan barn i samma rum, skönt att inte behöva ta hänsyn till barn och kul att sitta uppe halva natten med ett glas vin och bara surra amning

• AstraTrillian

Nu blir jag snart knäpp. Har sovit max 2 timmar inatt och nästan inget de senaste 4 nätterna. Och jag fattar inte att Alva orkar. Hon har snurrat hostat och joxat hela natten Och jag har varit en hemsk mamma inatt och imorse, bara fräser och är dum. Måste skärpa mig...

Härligt att ni hade det så bra i Karlstad. Vad har det varit på schemat? Föreläsningar, workshops?

• Marlene

Louise Hallin har föreläst och Kristin Svensson som har skrivit Amningsboken tillsammans med Malin Nordgren. Båda föreläsningarna var jätte bra

AstraTrillian skrev 2008-04-28 07:08:33 följande:
    Härligt att ni hade det så bra i Karlstad. Vad har det varit på schemat? Föreläsningar, workshops?
  • AstraTrillian
    Marlene skrev 2008-04-28 08:36:04 följande:
    Louise Hallin har föreläst och Kristin Svensson som har skrivit Amningsboken tillsammans med Malin Nordgren. Båda föreläsningarna var jätte bra
    Åååh, vad roligt! Louise Hallin är suverän och Amningsboken har jag nästan läst sönder (det enda jag läste på bb och veckorna efter förlossning).
  • Marlene

Ja det var bra föreläsare i år

AstraTrillian skrev 2008-04-28 08:50:13 följande:
    Åååh, vad roligt! Louise Hallin är suverän och Amningsboken har jag nästan läst sönder (det enda jag läste på bb och veckorna efter förlossning).
Svar på tråden Diskutera AP (och livet) i den här tråden! (både för nya och gamla "apor")