• MrsMurphy

Pladderbebisarna Del 3

Nu har bebisarna börjat ploppa ut för oss alla som suttit på pladdertråden och tjattrat oss blåa under graviditeten. Skrattande Här snackar vi vidare om allt mellan himmel och jord men främst om våra små mirakel och allt som hör bebislivet till.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 3
  • zagolik
    Hoppar in i nya delen och berömmer Lättja för att hon minns!!!

Själv hade jag ingen koll
    ♥ Emil 080327♥
  • snöstjärna
    *inviger*

Hanna:
    Jaa jag såg den ju! Läckert!! =)
    Skulle ha fixat lite nytt jag å kanske ... men ja jag e så kräsen.
    Vill ha turkost, eller ja ... vill ha brun bas .. *surar* Brunt nertill å orange topp. Vore så snyggt! Hmm. Men men.
    Ska hitta nått snyggt turkost tyg å låta sy upp en suflett så länge tror jag ...
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • MizzLizzy

*Kikar in i nya tråden*

ZAGO: Känner igen det där med att amma....typ....jämt. Det var det enda man gjorde i början ju. Har missat att läsa senaste dagarna, men misstänker du att ngt är galet med Emils öron eller är det bara den där rutinkollen de gör?? Hur går det annars???

Fanny 080130
  • zagolik
    MizzLizzy skrev 2008-04-10 22:22:59 följande:
    *Kikar in i nya tråden*ZAGO: Känner igen det där med att amma....typ....jämt. Det var det enda man gjorde i början ju. Har missat att läsa senaste dagarna, men misstänker du att ngt är galet med Emils öron eller är det bara den där rutinkollen de gör?? Hur går det annars???
    Hej vännen Ja,visst är det igenkännande? Amning eller byta bajsblöja!

Jo,vi gjorde hörseltest på BB av rutin och på vänster öra var det inte "godkänt" & sen innan vi åkte hem gjorde dom det igen och då va det inte heller " godkänt" så vi fick en kallelse nu till hörselvården. Det kan va fostervatten elelr fosterfett i örat så det behöver inte va nåt allvarligt men det kan ju va att ha inte hör och då är det ju kanon att dom kollar upp det redan när han är bebis. Men han reagerar på ljud osv.  Är inte mega orolig direkt men man hoppas ju han är okej givetvis!

Jo,annars flyter det på! Han är jätte lugn,sover på natten och jag är rätt pigg ändå för att varit mamma i 2 veckor! Jag matar han ju på natten men han sover jätte bra och jag har ju fördelen att kunna somna fort jag med

Livet som amma är underbart och vi är såååå lyckliga så!

Hur är det själv? Du har med fullt upp kan jag tro med Fanny?
    ♥ Emil 080327♥
  • Gizmo 75

Hej igen!

Lurk:
    Jag har småflinat hela eftermiddagen åt ditt frispel idag!
    Visst var det kul!?!
    Men "vips" så var jag utan internet! Det har strulat till och från hela dagen, men nu verkar det fungera igen.
    Ledsen Tezz att vi hade kul på din bekostnad! Generad

Såg att ni pratade om Barnmorskorna på SVT förut. Visst blir man tagen av allt som händer. Kan inte låta bli att gråta en skvätt. Själv kan jag känna lite extra för det där programmet eftersom det var på Huddinge lilla Julia kom till världen!
    Men efter förra programmet mådde jag nästan lite dåligt...
    Det var då en tjej födde barn i bilen! Då blev jag verkligen påmind om min egen förlossning och insåg att det där kunde lika gärna ha varit jag!!.. Dessutom kommer vi från samma håla!

Sara 920929 Julia 070902
  • zagolik

Nu ska jag mata Emil igen Kossa är verkligen mitt namn just nu

♥ Emil 080327♥
  • MizzLizzy

ZAGO: Ja då är det säkert ingen fara med hans öra. Det är ju vanligt att de har fosterfett kvar i örat ett tag. Skönt att allt verkar gå så bra för er
    Med oss är det bara fint. F är så otroligt snäll. Hon somnar ofta vid 20-21 tiden, sedan ger jag henne lite mat vid 23-24 när jag lägger mig och sedan sover hon till 7 halv 8 . Helt otroligt! Kan säkert ändras men just nu så njuter jag av att få sova "hela"nätter. HOn vaknar i och för sig vid 4-5-tiden men då räcker det att ge henne nappen så somnar hon om. Idag har vi varit och besökt mitt jobb och hon var helt chockad över alla människor som ville komma fram och kika stackaren Men efter ett tag blev hon lite modigare och lyckades charma dem allihop. Hon är så himla go, kan inte fatta att man kan ha så starka känslor för någon!

Fanny 080130
  • Prisssan

Morron.. Jag har försovit mig, det känns mindre kul.
    Men lite kaffe vid datan måste jag ha innan jag börjar stressa.

Lurkan: Du vet, jag är ju som jag är Jag blir så glad när jag läser sånt fjant.

Känns som om jag har ett litet privat jävla moln över mig, som följer mig vart jag än går.
  • Hannnas

Lättja... du är alltid ute i sista minuten du

Morron tjejjer

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • MrsMurphy
    Hannnas skrev 2008-04-11 07:16:50 följande:
    Lättja... du är alltid ute i sista minuten du Morron tjejjer
    Men varför göra något innan det verkligen behövs??

Tänkte göra cocktailtomaterna i ugn i afton! Hur och vad behövdes egentligen?

2 förp. tomater, parmesan, flingsalt, basilika?? Hur mycket och hur länge och så.... Vad ska vi äta till?
    Allt är såååååååå naturligt så...
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 3