Kan man reklamera en vara på HM om man tappat bort kvittot?
Vad tror ni jackab är bara några veckor...
Vad tror ni jackab är bara några veckor...
Ja, men då får du antigen en ny vara eller ett presentkort.
Precis som föregående, men tänk på att om vara varit på rea så får du det priset..:-/
Nää ingen rea, deras ny jacka för våren.
Att man MÅSTE ha kvitto är någonting affärerna har kommit på själva.
Finns ingen lag eller så på att man måste ha de
Tur jag hittade denna tråden.
jag brukar spara kvittona tills efter att jag tvättat kläderna men denna gång måste jag ha kastat dom
Köpte ett par strumpbyxor till dottern som hon skulle ha till en tunika. Tvättade kläderna innan vi skulle på kalas och strumpbyxorna gick upp i sömmen i rumpan. Tuinkan döljde det ju så hon fick ha dom ändå + att sambon tvättat dom igen. Så dom är tvättade 2ggr, får man byta ändå tror ni? Det är ju inte hål i dom....det är sömmen som gått upp.
Gör ett försök.
hm brukar vara ganska snälla när det gäller kvitton osv. jag har lämnat tillbaka kläder flera gånger utan kvitto.
har du betalt med ditt bank kort så ska det nog funka
En reklamation är en helt annan sak än ett byte eller ångerköp! Reklamerar gör man ju för att något är fel på plagget (som i fallet med strumpbyxorna), medan ett byte eller ångerköp inte automatiskt innebär att något är fel.
Så, för att svara på frågan: En reklamation ska du kunna göra utan kvitto, de vet ju att plagget kommer från deras kedja, samt att de vet att plagget är nytt för säsongen. Men om du bara ska byta/lämna tillbaka, så vet jag att H&M vill att lapparna ska sitta kvar, samt att kvittot är med för att man ska få pengarna tillbaka. Annars gissar jag att de kan ge ett tillgodokvitto istället.
Jag bytte en tunika med tillhörande byxor och ett två pack sockar som vi fått i present. Lapparna satt kvar så det var inga problem. Det var på HM
Däremot fick vi en body från KappAhl som var för liten, lapparna satt kvar, men de var jättesnorkiga och tyckte att om jag absolut måste så får du väl ungefär.