• aiight

Kiropraktor - ok?? Har ryggont

Har haft ont i ryggen ett bra tag nu.
    Vissa stunder hugger det till ordentligt och ibland känns det bättre.
    Imorse kunde jag gå knappt, men nu verkar det kännas lite bättre.

Kollade upp på nätet om kiropraktor och min man sa att de lurar folk och inte kan något.
    Att jag ska gå till en riktig läkare på vårdcentralen.

Vad tycker ni är bäst?
    Funderar på att vänta och se hur det går över helgen, då just känns det bättre som inte gjort på länge.

• Svar på tråden Kiropraktor - ok?? Har ryggont
  • Pudan

Jag betalar 300 pix per besök. Är det jättemycket problem går jag ett par gånger inom loppet av ca 2 veckor. Annars går jag ca en gång var sjätte vecka för att hålla koll på att inga stora problem dyker upp.

Glöm inte att kolla upp att kiropraktorn är certifierad bara!

• Bubblan84

Kostar..du det är helt olika
    hos min naprapat betalar jag 200-250/gång
    Hos en kiropraktor jag prova kostade det 400-600/gång..fördelen hos kiropraktorn var att man kunde ringa Folksam o få ut ett försäkringsbeleopp..detta kan man dock bara göra 3 gg/livet

Men jag e mer nöjd me min naprapat än kiropraktorn

• Bubblan84

aiight - Jag e bara 23..man behöver inte va gamal o sliten för o ha ont..själv har jag problem med överrörlighet som gör att jag lätt får onT!

• aiight
    Pudan skrev 2008-04-11 08:21:02 följande:
    Jag betalar 300 pix per besök. Är det jättemycket problem går jag ett par gånger inom loppet av ca 2 veckor. Annars går jag ca en gång var sjätte vecka för att hålla koll på att inga stora problem dyker upp. Glöm inte att kolla upp att kiropraktorn är certifierad bara!
    det såtr på hemsidan att han är legitimerad.. det är väl bra?
  • aiight
    Bubblan84 skrev 2008-04-11 08:22:01 följande:
    aiight - Jag e bara 23..man behöver inte va gamal o sliten för o ha ont..själv har jag problem med överrörlighet som gör att jag lätt får onT!
    får du ont ibland eller är det hela tiden?
    *orolig*
  • Bubblan84

Legitimerad o certifierad är olika
    Certificerad är en längre utb

• Pudan

Att han är legitimerad är bra. Gå sen på magkänslan när du är där. Kan han förklara ordentligt vad han gör och vad som har hänt som orsakar att du har ont gjorde i mitt fall att jag kände mig trygg och säker och då var jag ändå rejält tveksam vid första besöket. Utan tvekan har han underlättat min tillvaro och minskat min sjukfrånvaro.

• Bubblan84

Jag får ont till ofrån..går dit me besvär ca var tredje månad..ska börja på sjukgymnastik nu för att börja förebygga det onda..blev skickad till en sjukg som e speciallist på överrörlighet
    men man har lärt sig me tiden..jag ringer min naprapat direkt jag får ont..väntar jag för länge så blir det mer illa o tar längre tid o få bra pga inflammation o så

• aiight

4 år Skandinaviska Kiropraktorhögskolan
    1 år Praktiktjänstgöring ? för legitimationen
    3 år Sjukgymnastik Linköpings Universitet
    3 år Skandinaviska Osteopatskolan
    2 år Idrott- & Friskvårdspedagogik Göteborgs Universitet
    13 v Massör Axelsons Gymnastiska Institut

är hans utbildning

bokade tid, men glömde fråga vad det kostar.. dumt å ringa igen och fråga??

• Bubblan84

det låter bra..ring du igen o fråga om priset
    När fick du tid då??

Svar på tråden Kiropraktor - ok?? Har ryggont