Inlägg från: Minna72 |Visa alla inlägg
  • Minna72

Visparnas tråd # 7

MallaMojs skrev 2008-04-15 09:01:41 följande:
    Hihi, mina tjejer var rätt så hårda i magen när de var små och med katrinplommon till gröten, och messmör i ersättningen, så bajsade de en gång om dagen......nu är det dock minst två blöjor om dagen, VAR
    2 ggr om dagen?? Igår hade vi 5 bajsblöjor här.
    Katrinplommon får mig att fnissa. En dag trodde jag att Öki var hård i magen eftersom han inte bajat så mycket som vanligt. Han skulle vara hos svärisarna den dagen och jag instruerade farmor att ge honom katrinplommon till varje mål. Detta fick till följd att det rann som besatt och de fick byta blöjor fyra ggr på en eftermiddag! Till saken hör att det är ett ganska stort projekt att byta på Öki eftersom han vägrar att ligga eller stå still och för svärisarna är det ett än större projekt. Så maxie, innan du vet hur V reagerar, prova lite försiktigt.

Apropå smakisar. Jag minns att det som funkade bäst som introduktion här var en burk från nestlé som kort och gott hette "grönsaker". Vet inte om samma finns i Sverige.
    ~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Minna72
    zynk skrev 2008-04-16 22:20:30 följande:
    ?Ni måste bara se den fina scrap-bilden Mamsen gjorde till mig idag:www.familjeliv.se/hem/zynk/gallery/phpwrgaqi.... ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz Natti!
    Söt bild! Bra jobbat Mamsen!

vanilj, va härligt att ni fått en bra start. Jag vill inte heller skrämmas (och hoppas att det inte blir så i erat fall) men Aleksi har haft sina perioder då han sovit jättebra och andra perioder han vaknat oftare. Håller tummarna att de långa nätterna håller i sig för er för ni behöver säkert energin på dagen! Fina namn förresten!

Maxie, låter som en tuff natt!

Malla, hör av dig om hur det gick efter BVC!
  • Minna72

Vi reste också med Öki när han var ca 5 månader, gick bra! Så åk ni malu! Angående amningskudde så tyckte jag det gick jättebra med en vanlig kudde som var lite fastare. Har läst många som varit missnöjda med dyra specialamningskuddar som sedan inte alls blivit använda. Men det finns säkert många olika erfarenheter.

Apropå att kissa på sig på nätterna. Vi har kört med Libero hela tiden och det funkar kalasbra på dagarna. Men efter att han kissat på sig ett par nätter i rad fick jag tipset här på FL att använda Pampers 4+ på nätterna. Och han har inte kissat på sig en enda gång efter det. Men den är för lite större barn. 9-13 kilo om jag minns rätt. Men Öki har använt dem sedan han vägde knappt 8 kg.

• Minna72

Maxie, sitter han vänd inåt kroppen? Kan vara så att han blivit såpass stor att han vill vara vänd utåt?

• Minna72

Hej Kerpet! Jag är uppe medan mina båda karlar sover. Öki blev förkyld igår med en massa snuva, hosta och lite feber. Han är tapper och glad ändå, men han somnade redan 19.10 igår (mot vanliga 20.30) och sov till fyra då han var hungrig. Efter lite Nan låg han stackaren och hostade i 45 min men sedan fick vi sova till kl 7. Vi har varit uppe han och jag tills för en kvart sen då han somnade igen. Jag njuter av en sån där unik lyxstund då man kan surfa lite och dricka morgonkaffe i lugn och ro.

Jag märker att jag inte har så bra koll, hur gamla har trådens barn hunnit bli?

• Minna72

Och grattis till dagisplatsen!!!! Låter verkligen guld!

Öki går på dagis sen ett par månader tillbaka, 2 dgr i veckan. Han går på ett svensk- (eller egentligen två-) språkigt dagis och enda nackdelen är att det ligger ganska långt bort (10-15 min bilresa). Vi har ett dagis precis runt knuten som skulle vara mkt behändigare men det är helt finskspråkigt... Vi får se hur vi gör till hösten.

• Minna72

Morrn MaLu! Det var värst vad du är tidigt uppe! Tack för bebisuppdateringen! Du har bra koll!
    Hur mår du och vilden i magen?

• Minna72

Joyce: Kommer skriket ca 40 minuter efter insomnandet? isåfall är det troligtvis när han håller på att gå från lättsömnen in i djupsömnen. Det är ganska vanligt att de vaknar till då och skriker en del.

• Minna72

Va härligt MaLu!! Njut av valborg idag: Glada vappen!

• Minna72

Joyce, kul att det funkade med nattblöjorna!

maxie, nappflaska funkar men det är precis som du säger att man måste ha större hål i nappen. Öki har aldrig gillat välling men jag tror det har mer med smaken och/eller kvalitén att göra än flaskan/nappen. Jag kör faktiskt fortfarande med Nan de få gånger han vaknar mitt i natten. Tyckte ditt dagliga matschema såg bra ut och liknade väldigt mycket det jag hade med Öki vid samma ålder.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7