• Popflickan

Enkät! TV-serier från 80- och 90-talet!

Ok, ännu en rolig och tidsfördrivande enkät...

Vilken/vilka TV-serier från 80-talet och 90-talet var bäst, och vilka vill ni se igen???

Själv är jag en sucker både för Dallas och Rederiet!! Jag tror jag har sett i princip alla avsnitt av Dallas. Det gick ju i repris i mitten av 90-talet och jag såg det varje dag..

Men det vore kul att se allt ännu en gång! Och att se Rederiet från början igen vore såååå kul!!!

Superkul att Bevvan och Melrose går i repris nu,

Vad vill DU se igen?

• Svar på tråden Enkät! TV-serier från 80- och 90-talet!
  • Isolde

Jag älskade Spanarna på Hill Street (Hill Street Blues), men vete 17 om den skulle hålla idag. Annars är M*A*S*H en favorit som ofta repriseras, just nu på TV4+.

Kan säkert komma på flera... Herrskap och tjänstefolk! Den har gått i repris på TV4 för några år sedan, men den ser jag gärna igen. Det var en märklig upplevelse i mitten av 90-talet -- tempot var långsamt och det fanns ingen bakgrundsmusik.

• Angel med Kevin

Dynastin är ju kult ..
    o Falcon Crest

• Pyris

Den enda serie jag har kollat varenda avsnitt på är nog Tre kronor.

• Fidosan

Jag bara älskar "Lilla huset på prärien" fast den är ju lite äldre,men jag kan se den hur många gånger som helst!
    V (den med ödlorna)

• Smyckis

Saknar den svenska serien Storstad. tittade även på Dallas, Dynstin, Fakllcon Crest mm.

Tycker att det inte finns så mkt sådant längre ..,. synd!

• Mausiii

"Sagor för stora barn" saknar jag nog mest.

Tittade på "Titta han flyger", "Nightrider", "Automan" och "Vampyren Rutger" när jag var liten. Äääälskade de serierna!

• bozzini

Melrose Place är min absoluta favoritserie. Jag följde serien från början till slut.

• mejram

Mot alla vindar!!!!!!!
    Anne på Grönkulla, Lilla huset på prärien, Sant och Sånt med Staffan och Bengt... oj, vad mycket bra det fanns förr

• Popflickan

Bozzini! Tittar du på reprisen nu då??

• bozzini

Popflickan: Jag brukar titta om jag har tid. Jag vet precis vad som händer och precis vad Alison och gänget ska säga men det är lika bra för det!

Svar på tråden Enkät! TV-serier från 80- och 90-talet!