• tösamajan

Tuggat på toaborsten

Hej!
    Jag bara undrar, min dotter på 2,5 år gör ALLT för att få uppmärksamhet. Speciellt i stressade situationer som nu på morgonen när jag försöker hitta lite tid att göra mig själv i ordning.
    Idag tog hon toaborsten och smakade på... Hur allvarligt är det? Jag menar, den är ju inte superfräsch.
    Medan jag försöker ordna upp toakaoset har hon smitit ut i tvättstugan och hittat en tandborste som mannen haft när han "finpolerat" typ rören till avloppet under vasken och badkaret. Tandborstar har man ju i munnen, så den stod hon och tuggade på. *Gaaaaah*
    Jaha, ska vi vänta oss världens magsjuka eller det är inte så farligt?

• Svar på tråden Tuggat på toaborsten
  • Snorkis

Jag skulle nog vänta mig magsjuka... tyvärr..

• smarties

Barnen har tuggat på toaborsten några gånger, har aldrig fått magsjuka.

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • tösamajan

*suck* Jaha... Ja, då får vi väl vänta oss det. Just nu mår hon iaf superbra! Lite otålig att vi aldrig kommer iväg bara

Jag hoppas på det bästa, att hon inte blir sjuk! Och blir hon det så vet vi iaf vad det beror på!

Tack för svaren!

• tess1987

Va berädd på att hon blir dålig, behöver ju inte bli det och då är ju det skönt.

Lycka till

• tösamajan

Pratade nyss med barnvakten. Hon har ätit två portioner lunch och en daimstrut, så än verkar hon iaf inte må dåligt!
    Hoppas att hon klarar sig. Har inte riktigt tid med att hon blir sjuk nu... För en sån onödig sak alltså. Blir hon sjuk så blir hon. Fast jag tycker att det borde ha börjat visa sig nu i så fall med illamående. Eller?

• tess1987

Det ä'r ju bra att hon äter, njaa, borde iaf vara sjuk nu iaf. Men man behöver ju inte bli sjuk heller. Fan barn är vana att stoppa det ena o det andra i munnen så, tror de är rätt vana vid bakterier också. Kramar

• No way

Elias lyckades smaka på sitt eget bajs ett par gånger när han var liten.. Blev aldrig dålig..

*Kärlek*
  • Tokaungen

Magsjuka (typ vinterkräksjuka) smittar genom virus så har ni inte haft det hemma så lär hon inte få det pga toaborsten heller.

"Matförgiftad" kan du däremot bli av diverse bakterier men då brukar det gå ganska snabbt innan man insjuknar. Mina barn har alla gillat toaborsten men aldrig blivit sjuka.

• tösamajan

Tack för alla svar!
    Nä, hon verkar ha klarat det! Tack och lov. Har ingen lust med kräkigt barn.
    Hon har ätit bra hela dagen, lekt och tokat runt precis som vanligt. Och ja, Hade hon fått i sig för mycket bakterier så tycker jag definitivt att det borde ha visat sig nu. Det är ju typ 12 timmar sedan det hände.
    Vinterkräksjuka har vi inte varit i närheten av *peppar, peppar*. Så hade hon börjat kräka så hade vi ju vetat anledningen och då skulle ju inte jag och hennes pappa, med största sannolikhet, inte bli smittade eftersom det är någon bakterie (bajsbakterie ) hon fått i sig.

Att man bara kan få för sig att stoppa något så äckligt i munnen! Vi har alltid "tjatat" om att man måste fråga först innan man stoppar något i munnen (som inte är mat!)

• tösamajan

Ingen magsjuka! Och hade hon blivit "förgiftad" av vad hon nu hade lyckats få i sig så hade det definitvit visat sig till nu!
    *pust*
    Små magar klarar visst mer än vad man tror!

• solan7

Min ett åring tog ut toaborsten, tog och drack ur det tämligen göjiga vattnet i "koppen" under, säkert 1 dl. Han var lite i gasen efteråt, men hur frisk som helst.

Nu under snösmältningen förtär han ivrigt diverse äckligt ur vattenpölar. Någon lösare skit än vanligt, men väldigt lycklig över vad mycket gott världen bjuder.

Svar på tråden Tuggat på toaborsten