Inlägg från: Joonas |Visa alla inlägg
  • Joonas

Ikea Kök

wewe skrev 2008-06-10 21:53:37 följande:
    Är det ngn som vet hur man lätt kan få ett kök rivet/nedplockat?Har hört att det finns företag som gratis monterar ned (mot att de får behålla köksinredningen)?Alla tips mottages tacksamt!
    Jag satte in en annons på blocket. Det kom en familj och monterade ner vårt gamla 80-tals kök och gav oss 4 000 kr dessutom!
    Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Joonas
    Myriz skrev 2008-06-12 10:59:32 följande:
    hihi hur lyckades ni med det? Hade ni nåt speciellt kök eller? Bra jobbat
    Nej, tvärtom. Köket var jätteslitet och fult. Vitt med kantpålimmade dörrar där vissa pålimningar hängde och dinglade. Haha, jag blev så förvånad när damen som köpte det sa att hon alltid önskat sig ett sådant kök, hon hade en utklippt bild ur en gammal tidning sa hon. Hon var överlycklig! Jag kastade in vår fläkt och gamla micro på köpet, så blev jag av med de också!
  • Joonas

JAg har förresten också ett IKEA-kök, om ni vill titta!

• Joonas

Nej, skivan kommer från en stenskiveleverantör som heter Landernäs marmor. Tror inte att IKEA hade stenskivor när vi satte vårt kök. Har de det nu?

oxytocin skrev 2008-06-12 18:18:18 följande:
    Väldans fint! Hade inte gissat på IKEA vid första anblick. Kommer bänkskivan därifrån också?
  • Joonas
    jezzie skrev 2008-06-12 19:12:28 följande:
    Har lagt in en bild på vårt ikeakök i mitt galleri, ena delen som inte är riktigt klar ska vi dock förändra, är bara inte riktigt hundra hur vi ska göra...Har monterat och haft två ikeakök och vi tycker att de funkat bra, nu är vi ju hyfsat unga så vi har ju inte haft dem i 25 år direkt =)Men med tanke på prisskillnaden så kan man ju avverka ett par ikeakök på ett från ballingslöv t.ex. och då kan man ju ändra lite oftare
    Precis så tänkte vi med. Kan ju till och med byta färg på luckorna till jul!
  • Joonas

Japp! Röda finns (åtminstone fanns det förut Fundersam) Röda Abstrakt, högblank! Tjuuusigt!

Lindisen, hoppa över gardiner tills allt annat är klart, då kanske du till och med kommer fram till att du inga ska ha!
Svar på tråden Ikea Kök