• Lindisen81

Ikea Kök

Jag vill ha kontakt med er som byggt Ikea kök och ni som funderar på att bygga!
    Vi kan här utbyta tankar, ideér mm kring Ikea köket.

Jag och sambon planerar att beställa kök från Ikea i slutet av juni. Får man mycket för pengarna? Är det ett bra kök? Bra kvalité?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 11:34
    Vad roligt att så många delar med sig!

Direktlänk till ikea; www.ikea.se

Tips som kommit in; beställ bänkskiva från tex k-rauta eller Bauhaus, samt diskho+bänk+blandare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:39
    OBS!!!
    PÅMINN MIG INNAN TRÅDEN GÅR UT ATT SKAPA EN NY!!!
    SKULLE JAG GLÖMMA ELLER EJ ÄR INLOGGAD PÅ LÄNGE HOPPAS JAG NÅGON VILL TA PÅ SIG ATT FORTSÄTTA SÅ ATT INTE TRÅDEN DÖR UT!

• Svar på tråden Ikea Kök
  • Lindisen81

ja jag har planerat att göra köttfärssås, gryta osv =) men hoppas oxå på att kunna hitta någon som har sån där campingspis med två plattor att låna ut! annars blir det mkt sallader och pizza =)

• Kaxmaja
    Lindisen81 skrev 2008-04-12 11:35:34 följande:
    okej hörrni, handen på hjärtat nu! Hur va det att bygga köket själv? krångligt? svårt? lätt som en plätt? roligt? trist? tidskrävande? snabbt?
    Detta køk anlitade vi hantverkare då vi skulle riva väggar lägga nytt golv och en massa sånt plus att jag var høggravid. Men i førra lägenheten byggde vi IKEA køk själva de gick super bra.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Lindisen81
    Kaxmaja skrev 2008-04-12 12:19:56 följande:
    Detta køk anlitade vi hantverkare då vi skulle riva väggar lägga nytt golv och en massa sånt plus att jag var høggravid. Men i førra lägenheten byggde vi IKEA køk själva de gick super bra.
    vad får man betala för att få hjälp med att bygga köket? bara nyfiken
  • Sadie

Bra tråd! Vi ska också riva ut vårt kök men det ligger än så länge bara på planeringsstadiet då vi nyss köpt lägenheten och ska göra en massa annat först.

MEN. Vi har ett ganska litet kök. Det verkar heller inte vara standardmått på annat än vitvarorna. Går det att fixa med kök från IKEA?

• Kaxmaja
    Lindisen81 skrev 2008-04-12 12:22:51 följande:
    vad får man betala för att få hjälp med att bygga köket? bara nyfiken
    vi anväande inte IKEAs hantverkare. Plus att vi ej bor i Sverige. Vi betalade 50 000kr. Då rev de två väggar samt gjorde en dörröppning bredare. Rev ut och la nytt golv i kök och vardagsrum. Rev ut de gamla köket, drog ny el. Nya vattenrör. Samt byggde upp de nya köket. Vi behövde inte göra någonting
  • Kaxmaja
    Sadie skrev 2008-04-12 12:26:58 följande:
    Bra tråd! Vi ska också riva ut vårt kök men det ligger än så länge bara på planeringsstadiet då vi nyss köpt lägenheten och ska göra en massa annat först.MEN. Vi har ett ganska litet kök. Det verkar heller inte vara standardmått på annat än vitvarorna. Går det att fixa med kök från IKEA?
    gå in och bygg køket på ikeas hemsida dåar skriver du in alla mått så lagar du rummet och pysslar in skåp och vitvaror bäst du vill Super kul e de
  • Sadie
    Kaxmaja skrev 2008-04-12 12:28:13 följande:
    gå in och bygg køket på ikeas hemsida dåar skriver du in alla mått så lagar du rummet och pysslar in skåp och vitvaror bäst du vill Super kul e de
    Jag försökte men fattade inte så mycket men jag menar mer att kan man specialbeställa skåp om det nu tex fattas 5 cm i ena hörnet eller så? Inte så kul att bara ha ett hål där liksom.
  • Kaxmaja
    Sadie skrev 2008-04-12 12:29:24 följande:
    Jag försökte men fattade inte så mycket men jag menar mer att kan man specialbeställa skåp om det nu tex fattas 5 cm i ena hörnet eller så? Inte så kul att bara ha ett hål där liksom.
    då sätter man dit en täckskiva.
  • Lindisen81
    Sadie skrev 2008-04-12 12:29:24 följande:
    jag o sambon va till ikea då vi hajjade noll av köksverktyget =) vi fick superbra hjälp av dem de är riktigt kunniga o trevliga. vi sätter dit täcksidor, på ett ställe där det "saknas" en bit kommer vi sätta in en sk "vinhylla" för att det inte ska bli ojämt.

när jag går in på mitt kök genom ikeas sida fast från min dator hemma så kommer inte själva skåpen fram, bara stommen så att säga... är dt för att min dator inte orkar öppna hela programmet...?
  • Kaxmaja
    Lindisen81 skrev 2008-04-12 12:33:50 följande:
    jag o sambon va till ikea då vi hajjade noll av köksverktyget =) vi fick superbra hjälp av dem de är riktigt kunniga o trevliga. vi sätter dit täcksidor, på ett ställe där det "saknas" en bit kommer vi sätta in en sk "vinhylla" för att det inte ska bli ojämt.när jag går in på mitt kök genom ikeas sida fast från min dator hemma så kommer inte själva skåpen fram, bara stommen så att säga... är dt för att min dator inte orkar öppna hela programmet...?
    långt nere på sidan kan du välja om de ska visas med bara stommarna eller även med dörrar. Tror de e långt nere på vänster sida
Svar på tråden Ikea Kök