Hjälp mig att åka spårvagn i Göteborg!
Ska till Göteborg i morgon och behöver förflytta mig med hjälp av spårvagn...
Var löser jag biljett någonstanns? Har fått för mig att jag inte längre kan göra det på spårvagnen?!
Ska till Göteborg i morgon och behöver förflytta mig med hjälp av spårvagn...
Var löser jag biljett någonstanns? Har fått för mig att jag inte längre kan göra det på spårvagnen?!
Vid Nils Ericssons plats/Centralstationen kan du köpa förköpsbiljetter. Dessa sticker du ner i automat som finns i varje vagn.
man kan göra det i en automat som är mitt på spårvagen men se till att ha mynt.. den tar inget annat
www.vasttrafik.se
och endast mynt/ annars kan du köpa ett dagkort, som du kan resa obegränsat med under hela dagen
Tack! Tack!
tror även att det vid hållplatserna finns ett nummer man kan sms:a till så du betalar med din telefon, det sms:et du får tillbaka är då en giltlig biljett
Japp, antingen kan du köpa sk 100-kort som kostar 100 kronor och som du sedan får åka upp. En resa inom göteborg kostar ca 15 kr. Annars kan du betala via sms, brukar stå på hållplatserna vilket nummer det är. Står nog på västtrafiks hemsida också. Och sedan finns det dagskort som du får åka så mkt du vill på, om du ska åka mycket under dagen. Ska du bara åka nån enstaka resa är 100-kort att rekommendera. Lycka till!
Just det, sen kan du såklart köpa enkelbiljett också. Och då är det automaterna i mittenvagnen som gäller. KOm ihåg mynten!