Ni som lever med turkiska män se hit är ni snälla.
Hej jag har en fråga till er. Jag är sambo men en från turkiet och vi har lite olika syn på saker och ting. Min sambo jobbar hela dagarna typ tio på morgonen till nio på kvällen så han ser sin dotter max en timme dessa dagar han jobbar, och mig kanske två timmar. Sen när han är ledig så måste han träffa sina kompisar och är inte hemma då heller, fast han anser att han är det för att han är borta kanske tre timmar dessa dagar, jag vill säga att det är fler. Han tycker jag är dum och tjatig som tycker att han är borta mycket. När han jobbar så är det ju självklart att han måste vara borta men när han är ledig så tycker jag att han borde känna att han vill vara med sin familj, men kompisarna kommer först. Självklart måste han ha kontakt med sina kompisar med men jag tycker måste han ha det varje dag han är ledig, en dag skulle han kunna ägna åt familjen. Han håller ju inte med mig utan han anser att han alltid är med oss och gör allt för oss. Min fråga till er som också lever med en turkisk man hur är han, vad kommer först för honom. Och ni som har barn hur mycket hjälper er man till? Min sambo har aldrig ens erbjudit sig att gå upp med dottern en morgon för att jag ska få sovmorgon. Det är inte hans uppgift enligt honom för det är jag som är mamman. Så jag skulle vilja veta lite om hur andra turkar är om det är en kultur fråga eller om det ligger hos min sambo.