• Fröken Inga

v. 39. Varför kräks jag och mår illa nu? ¨Gör ni det med?

Har inte kräkts sen första halvan av graviditeten. Nu har jag börjat må illa igen. Imorse kräktes jag massor. Kändes som mitt tidigare illamående. Har inga värkar, men massa sammandragningar. De har jag haft från och till i en månad. Intensivare senaaste veckan. Slemproppen har gått och huvudet är fixerat? Är dessutom lös i magen.

Nån annan som kräks och håller på? Är det vanligt på slutet?

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Svar på tråden v. 39. Varför kräks jag och mår illa nu? ¨Gör ni det med?
  • zozzo

Jag kräktes under hela min förra graviditet, tom när det satte igång. Hade värkar var femte minut o samtidigt kräktes jag o hade diaree hihi inte så jätte kul direkt! Denna gravidiet har jag också mått jätte illa o kräkts dagligen i ca 25 v men sen har det stabilisertas och nu från o med förra veckan har det börjat igen (är nu i v 37) inget svar på din fråga, men du är i alla fall inte ensam. Kram o lycka till!!

• 79Ninni

Det är väldigt vanligt att man mår illa och kräks mot slutet av graviditeten. Varför vet jag inte riktigt. Jag vet att mer än 80% kräks under själva förlossningen (enligt min barnmorska) och det beror på att när barnet börjar sjunka ner i bäckenet så kommer det åt ett kräkcentra som sitter långt ner i bäckenet (vid sittknölarna) och när de stimuleras mår man väldigt illa och kräks.

• BulanOchJag
    79Ninni skrev 2008-04-12 10:31:41 följande:
    Det är väldigt vanligt att man mår illa och kräks mot slutet av graviditeten. Varför vet jag inte riktigt. Jag vet att mer än 80% kräks under själva förlossningen (enligt min barnmorska) och det beror på att när barnet börjar sjunka ner i bäckenet så kommer det åt ett kräkcentra som sitter långt ner i bäckenet (vid sittknölarna) och när de stimuleras mår man väldigt illa och kräks.
    Åh fan det visste inte jag. Jag hulkade hela förlossningen igenom. Från att värkarna började på morgonen tills 7 timmar efter att bebis kommit ut.
  • Fröken Inga

Kanske är därför man kräks på sljutet också. När barnets huvud har fixerats och så...

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • marre71

hej, jag kräktes i förra graviditeten mot slutet o under själva förlossningen, inget kul alls, annars i början av grav mådde jag jättebra

Svar på tråden v. 39. Varför kräks jag och mår illa nu? ¨Gör ni det med?