• Anonym

stanna i tryggheten utan kärlek eller våga hoppa?

Hur skulle du göra, stanna i ett kärlekslöst förhållande som ändå ger trygghet eller våga lämna din partner för vissheten?

• Svar på tråden stanna i tryggheten utan kärlek eller våga hoppa?
  • Mickis74

Våga hoppa! Det gjorde jag från min fd sambo för 10 år sen och ångrar mig inte.....har det så otroligt mycket bättre efter det.

• Anonym

Jag gick...
    Trots att det inte bara fanns trygghet utan även vänskap i förhållandet.
    Du får fundera över om du vill leva så, om det räcker för att du ska må bra, sen bestämma dig.

• Anonym

Har gjort det en gång tidigare vilket då var lyckosamt. Min fundering är dock om jag ALDRIG kommer hitta rätt, kommer jag göra detta om och om igen? Är det kanske bättre att stanna? Förvirrad!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-04-12 12:00:53 följande:
    Hur skulle du göra, stanna i ett kärlekslöst förhållande som ändå ger trygghet eller våga lämna din partner för vissheten?
    Våga hoppa!
  • målvakten

Älskar man inte den man lever me så ska man inte leva me den.
    är inte snällt mot den man lever med.

I detta lägeskulle jag ta ensamheten före tryggheten.
    Kärlek måste finnas i ett förhållande.

• annmi
    målvakten skrev 2008-04-12 12:06:06 följande:
    Älskar man inte den man lever me så ska man inte leva me den.är inte snällt mot den man lever med.I detta lägeskulle jag ta ensamheten före tryggheten.Kärlek måste finnas i ett förhållande.
    Ja!Helt klart
  • Anonym

Rädslan att aldrig hitta rätt dyker upp hela tiden. Kommer jag aldrig få leva i en relation som bygger på kärlek och inte vänskap? Någon med samma intressen, värderingar och tankar... Kanske kan kärleken komma tillbaka? Hur vet man i så fall det?

• 79Ninni

Jag har lämnat tryggheten två gånger, varav den ena var väldigt svår eftersom vi var så nära vänner också. Men det fanns inte de rätta känslorna där. Det tog lång tid innan jag vågade ta språnget, men jag ångrar det inte en minut nu. Nu sitter jag här och är gift med världens bästa man och väntar vårt första barn. Det skulle jag missat om jag inte vågat hoppa.

• Anonym
    Svar på #8
    det är sant, finns inte de rätta känslorna så blir det inte bra. Det som gör det svårare är att det finns väldigt mycket kärlek från makens håll men inte från mitt. Jag mår skit av att göra honom illa och tänker att kanske kan känslorna komma tillbaka.
  • 79Ninni

Jag förstår dig, jag var i precis samma sitts. Men tänk så här: Du gör honom ännu mer illa i längden om du är tillsammans med honom utan att känna rätt saker. Man förtjänar att vara älskad av den man lever med. Om inte du älskar honom (på rätt sätt, man kan älska på många sätt) så förtjänar ju även han att träffa någon som gör det. Precis som du förtjänar att träffa någon som älskar dig och som du älskar tillbaks. Om man fortsätter ett förhållande där rätt känslor inte finns är det stor risk att man börjar förakta både sig själv och den man lever med. Gör slut på det innan dess!!

Svar på tråden stanna i tryggheten utan kärlek eller våga hoppa?