Inlägg från: Primrose |Visa alla inlägg
  • Primrose

Du som drack ingefärste/"trolldryck", kom förlossningen igång?

En liten fråga. Jag är i första trimestern och jag börjar varje dag med en kopp varmt vatten med ingefära, citron och litet lönnsirap. Men är inte det bra att dricka så tidigt i graviditeten? Finns det någon som råkar veta? Jag mår jättebra av det och brukade dricka det när jag är inte var gravid också.

• Primrose

Ok, tack, jag bara undrade litet eftersom jag har haft tre tidigare MF. Men då känner jag mig lugn.

• Primrose

Ja, jag har också följt The Master Cleanser Plan några gånger och den dagliga drycken, som man "sippar" under dagens gång består av citron, mald nejlika, mineralvatten/filtrerat vatten och litet ekologisk lönnsirap. Sedan finns det en "Liverflush" drink som man dricker fyra dagar av sju (på morgonen) och i den ingår massor av saker, bl.a. nejlika, cayennepeppar, citron, persilja, grapefrukt, apelsin, olivolja och ingefära - den är supergod tycker jag (men jag har kanske litet underlig smak!Flört). Då fortsätter jag med min varma morgondryck med ingefära på morgonen med gott samvete - den gör underverk för magen och ingefäran funkar bra mot illamående, nu i graviditetstider!

LAMadde skrev 2008-04-12 23:37:41 följande:
    Det där är typ receptet på 'The Master Cleanser Diet Lemonade' som man ska dricka för att gå ner i vikt. Ska tydligen sätta rejäl fart på magen och tömma kroppen på slagg-produkter. Har en kompis som precis börjat med det, va därför ja kände igen receptet. Har aldrig hört nåt om att det ska sätta igång förlossningen?!
Svar på tråden Du som drack ingefärste/"trolldryck", kom förlossningen igång?