• eeidaa

Tvillingar Aug -08 Del 2

Har oxå hittat hit

BF 2 Augusti

• eeidaa

Jag fick mitt modersskapsintyg när jag var i v 23. Går in i v 26 i morron.

• eeidaa

Mina bäbisar är oxå livliga, o jag käner den vä mer än den hö.

På onsdag ska vi på UL igen, hoppas dom kan se vad den andra är för en liten en. Vet ju att den hö är en tjej, vore skoj med en av varje.

• eeidaa
    snabbavinden skrev 2008-04-29 22:10:02 följande:
    eeidaa- Du måste skriva hur det gick på UL.Är det någon som vet om bäbisarn byter sida med varandra el ligger dom på samma sida nu när dom börja bli ganska stora.När vi var på rutin UL så ville våra bäbisar inte´alls visa upp sig för oss om vilket kön, får väl se om vi har bättre tur den 12 maj. För jag vill nog veta könet men inte min sambo.Har även hört att det inte är så vanligt med pojke och flicka när man väntar tvillingar mer vanligt med samma kön, någon mer som hört detta?Imorgon bitti ska jag till bm igen, men jag skriver hur det gick.
    Japp jag hör av mej när vi kommer hem.

Tycker det är många som får en av varje. Skrattande
  • eeidaa

Det är 2 flickor i min mage  Skrattande Dom väger 1000g var. Allt såg bra ut.

Ha en trevlig valborg.

• eeidaa

snabbavinden

Vi visste att det var en tjej i allafall. Vi hade en liten aning på en till

• eeidaa

snarf

Känner som du. Har oxå hetta i fötter o händer, sover jättedåligt.  O det bara kryper i kroppen när jag ser på tv. Ont i höfterna när jag ligger i sängen. Flickorna sparkar som bara den, fy vad jag  gnäller. Men det går ju över med tiden

• eeidaa

Snabbavinden

Grattis till 2 flickor Skrattande

• eeidaa

Fy vad jag har varit yr i huvudet i natt. Varje gång jag har vänt mej i sängen så har hela  sängen snurrat, det  var riktigt otäckt. Ledsen

• eeidaa

Får se hur mina ligger. Jag ska på UL I morron. Jag är inne i V 31 nu. Sist så låg ettan med fötterna ner o tvåan i tvärläge

• eeidaa
    puret101 skrev 2008-06-02 18:40:55 följande:
    Kontroll i Gävle idag. Allt såg helt perfekt ut. Barnmorskan hade mätt fel förra gången, tvillingarna var nästan jämnstora och hade ökat bra i vikt(båda uppskattades till ca 1250 gram). Flödet var jättebra och bra med fostervatten. Det verkar som vi väntar en pojke och en flicka! Så Nästa UL i vecka 32 och 36 blir i Bollnäs., och I Gävle med flödesmätning vecka 38.
    Vad skönt att allt såg bra ut
  • eeidaa

Fasen vad ont i kroppen jag har nu. Kan ju knappt gå vaggar som bara den. Jag vill ha ut dom nu, men ändå inte. Vi ska flyttaom 1 v så det är bäst att dom stannar kvar tills vi är klara.

Ska på UL den 2:a får se om dom pratar förlossning då. Min 1:a ligger ju med rumpa ner. Tror inte att hon har vänt sig heller. 

Men som sagt snart så kommer dom 5 v kvar Räcka ut tungan

• eeidaa
    Sway307 skrev 2008-06-21 23:21:19 följande:
    Frugan har haft jätteont nu i kväll också. Både i magen och ryggen. Flytta om en vecka! snacka om felplanerat eller vad? det är ju inte som att någon i detta forum är i stånd att bära flyttkartonger och bära bord eller sängar.  Eller iof. det skall vara jag då Lycka till med flytten!
    Vi har hjälp, så jag ska inte röra en enda låda Skönt att slippa bära en massa saker.
  • eeidaa
    Blekingskan 74 skrev 2008-06-22 20:24:27 följande:
    Det känns som att det är ganska typiskt med flytt precis vid fel tidpunkt. Vi flyttade till vår lägenhet när vår son var 2 veckor och nu har vi köpt hus som vi ska flytta till i mitten av augusti. Förhoppningsvis (för att jag vill ha ut dem snart) är tvillingarna liiiite äldre då men det är ju marginellt! Jag lär inte heller röra en låda!eidaa, jag känner som du, vill också ha ut dom men v 34-35 känns ju lite för tidigt, vi får försöka stå ut några veckor till!
    Ja ju längre dom stannar dess bätter. Men det är jäkligt jobbigt nu. Fötterna har svullnat  Ledsen Ska på UL den 2:a då måste det bli förlossnings prat. Min 1:a ligger ju med rumpan ner tror inte att hon har vänt sig.
    Sa till min sambo idag att inom 3 v så tror jag att tjejjerna är här, jag hoppas på det i allafall.
  • eeidaa
    ulrikahö skrev 2008-06-23 09:21:00 följande:
    Håller fullständigt med! Vill oxå ha dem i min famn nu men samtidigt inte. Speciellt i mitt fall då de ändå kommer "plockas ut" i ca v.32 så får de gärna stanna där tills dess iallafall (oxå p g a att vi oxå ska flytta om ca 2 veckor). Så, väntar hellre de ca 5-6 veckor som det är kvar. Så vi får härda ut helt enkelt eeidaa och tänka på det fina man får sen för mödan! :c)
    Ja det får vi göra. Den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge.
  • eeidaa

Igår var jag till BM. Tog lite prover, mitt urin var 2+ dom ville kolla x-tra på det, som tur var så var det inte havandesskaps förgiftning. Men däremot hade jag UVI har aldrig haft det, det säjs ju att det ska göra ont när man kissar, men jag har inte kännt nåt. Däremot så får jag inte tömma blåsan riktigt, kan vara jätte kissis, sen kommer det bara nån droppe. Så nu äter jag penicillin.

O har sååå ont i höfterna när jag ligger i sängen så jag tror jag blir tokig snart. Kan inte vända mej knappt, känns som hela underredet är på väg ut oxå    Fy vad jag känner mej gnällig. Vill ha ut dom nu men ändå inte, vill flytta först. O dit är det bara 1 vecka kvar, så skönt det ska bli med större lgh o att det finns hiss. Så efter flytten får dom komma ut.

• eeidaa
    ulrikahö skrev 2008-06-26 12:48:33 följande:
    Jag "plussade" oxå på urinprovet i måndags. Så i tisdags lämnade jag in morgonurinprov till labbet då läkaren misstänkte HF (fast tvivlade samtidigt då jag hade och generellt har så lågt BT). Har ej fått svar än, men misstänker "vanlig" UVI. Har haft det en gång tidigare redan under denna grav. och NEJ det behöver ej kännas som att man "kissar taggtråd". Den gången kände jag heller inget som denna gång (om det nu är det denna gång oxå). Fast jag känner igen det där med att man är JÄTTEkissnödig och så kommer det inte många strålar sen väl på toa :c)Hoppas går över med penicillin!snabbavinden, tack för infon! Synd! Men har lite alternativ å kolla upp.
    Jag tror att det börjar bli bättre redan, jag kissar lite mer nu Hoppas du inte har UVI.
  • eeidaa
    snabbavinden skrev 2008-07-01 21:36:11 följande:
    Jannabus- va skönt att ha fått ett besked om snitt. Längtar själv till man får ett datum.Måste bara få skriva o klaga lite. Har ju varit svullen en längre tid mer el mindre men igår när jag diskade så upptäkte jag plötsligt en jätte värk i vänster fot när jag då kollade ner så var det mer el mindre en klubba till fot/fötter. Sen har det varit skapligt under dagen men så hände samma sak nu ikväll. Känns nästan som att foten ska pricka sönder å värst är som sagt var vänster. Har aldrig varit med om något liknade. Är det någon mer som blir JÄTTE svullen helt plötsligt??

Här är en till som har svullna fötter. Jag kan knappt gå på mina. Min vä är oxå mer än hö. Men fy så ont man kan ha. Jag har även svullnat i mina vader. BM sa att man kan köpa stödstrumpor.

Var även på UL idag. Båda tjejjerna ligger med huvuden ner, så nu är det bara att vänta på att nåt ska börja hända.

Svar på tråden Tvillingar Aug -08 Del 2