Inlägg från: Jannabus |Visa alla inlägg
  • Jannabus

Tvillingar Aug -08 Del 2

Hej alla! Äntligen hittade jag tillbaka efter det att tråden spårlöst försvann
    Med mig och bebisarna är allt bara bra. De sparkar och fäktar så det står härliga till! Såg på trådstarten att det står BF 9 aug, det blev ändrat till den 8/8 på UL. Nån utav er som börjat fundera över förlossningssätt?

• Jannabus

Jag hoppas verkligen innerligt på att få snitt.. Jag tror inte min kropp och psyke skulle klara av att föda med massor av folk i rummet. Jag var med om otäcka saker för några år sedan, och sedan dess har jag svårt att visa "upp" mig när det är många runtomkring. Speciellt när det blir lite stressigare. Det är ju två man ska få ut, och inte en bebis. Jag måste förbereda mig psykist i en vecka innan jag ska göra en gynundersökning eller så. Vi får se vad de säger...

Annars så börjar det bli tungt här med, blir så flåsig och får sammandragningar för minsta lilla, speciellt nu när jag har varit jätteförkyld i två veckor utan förbättring. Skönt att man är sjukskriven, det blir mest att halvligga i soffan och äta vindruvor

• Jannabus
    eeidaa skrev 2008-05-14 08:14:25 följande:
    Fy vad jag har varit yr i huvudet i natt. Varje gång jag har vänt mej i sängen så har hela  sängen snurrat, det  var riktigt otäckt.
    Jag har precis samma sak! Kan inte gå med huvudet upprätt eller göra en rörelse med nacken för fort, då hugger det till och mitt huvud gör så djävulskt ont! Jag fick reda på att det i mitt fall handlar om järnvärdet, som i måndags låg på 104 Det sjunker för fort tydligen enl. BM. Så nu ska jag öka mitt niferexintag och köpa blutsaft.
  • Jannabus

Ultraljud idag och allt såg bara bra ut! Nummer 1 ligger med huvudet ner, och nummer 2 med huvudet upp mot mina revben. De hade gott om fostervatten, så de kan vända sig ännu. Kommer inte ihåg vikten exakt men de vägde mellan 1100-1200 g. Det blir inga jättebebisar iaf Det var svårt att få några riktiga mått, då de var vildast i stan, kunde inte vara still en sekund, haha.

• Jannabus

Kom tillbaka från Bm nyss, allt såg bra ut! Mitt hb hade ökat till underbara 113 Bra bltr, blodsockret låg på 4.4 och jag hade gått upp 7 hg på en vecka. Känner mig mycket piggare nu när jag fått kortisonspray för allergin också.

• Jannabus

Snabba: Jag gick till husdoktorn med mina besvär, och hon skrev ut Budesonid. Avsvällande och allergidämpande. Fungerar jättebra på mig iaf

• Jannabus
    Var på läkarbesök igår, och det visade sig att båda bebisarna har lagt sig tillrätta med huvudet neråt. Ultimat för en vaginal förlossning såklart. Jag vill ju ha snitt, men det eventuella datumet sätts inte förän i vecka 34-35. Risken finns ju att de hinner titta ut innan dess. Jag vet inte om jag skulle klara en vaginal förlossning, och läkaren sa att de inte skulle sätta ett akutsnitt om de skulle vilja komma förtidigt. Jag har sidovis med gamla journaler på både kvinnokliniken och på psyk som både styrka min vilja att få snitt. Jag försökte berätta för honom att jag har jättesvårt för vaginala undersökningar och allt det där. Men han lyssnade inte utan bara tjatade på om att vaginalt är det bästa för barnen och mamman. Jag kände mig så trumpen när jag gick därifrån. Förlåt om det vart långt, jag vill bara skriva av mig lite...
    Puret: Jätteskönt för er!!!
  • Jannabus
    puret101 skrev 2008-06-04 13:37:39 följande:
    Mina bebisar vänder på sig mest hela tiden fortfarande, de bökar och knölar runt så man kan bli tokig! Hela magen rör sig när de är i farten.Jag har börjat få molvärk igen, ungefär som mensvärk, som jag hade i början av graviditeten. Någon mer?
    Jag har också mensvärk av och till, precis som i början! Vet ej vad det beror på riktigt.
  • Jannabus

Är det bara mina bebisar som växer så konstigt? Tv.1 väger bara 1400g i vecka 33+3 tv.2 vägde 1800g Ettan vägrar bli större och hade bara lagt på sig lite över 30g på 14 dagar. Alla flöden var bra, och de mår fint, men ändå? Ettan ligger på -37% eller nått sånt.. Vi ska tillbaka om en vecka igen för flödesmätning och ctg.

• Jannabus

Jag får snitt nån gång mellan den 25-31 Juli, det känns jätteskönt att slippa tänka på det mer Exakt datum får vi hemskickat i dagarna!

• Jannabus

Snabba: Jag upptäckte igår att jag gått pp 6 kilo på 14 dagar. I bara vatten!!! Jag hade knappt gått upp 7 kilo under grav när jag för några dagar sedan upptäckte att jag börjat samla vatten i fötterna och benen. Vägde mig på MVC för skojs skull. Trodde jag skulle svimma, 6kg på två veckor.. Yes liksom!

• Jannabus

Fick efter en kontroll på förlossningen reda på att min livmodertapp börjat mjukna. Jag har misstänkt det efter att det i en vecka nu kommit en massa slem och klumpar *ursäkta* Tapetklister typ. Hon fick in ett finger i hålet på livmodertappen. Kan det vara så att det är på g snart då? Har haft rejäl mensvärk i ryggen och i magen också.

Svar på tråden Tvillingar Aug -08 Del 2