• Boop80

Olika liv olika veckor!?

Hej. Någon mer än jag som känner att man lever två helt olika liv när man har bonusbarnet här och när man är själva? Det funkar jättebra mellan mig och min bonusson som är snart 6 år, men jag och min sambo tjafsar hela tiden när det gäller honom känns det som... Jag lägger mig i ganska mycket när det gäller uppfostran, men med tanke på hur mycket jag bryr mig och ställer upp på honom också, så tycker jag att jag har rätt till det. Det vet jag att min sambo tycker också, men ändå bli r det tjafs hela tiden...
    Råd och tips snälla!

• Svar på tråden Olika liv olika veckor!?
  • Boop80

Det blir tjafs om hur dags han ska lägga sig. Och sen är det så just nu att han ska bli storebror hemma hos sin mamma vilken dag som helst. Så de senaste gångerna han har varit hemma har han krävt uppmärksamhet från han vaknar till han somnar. Förstår min sambo att han vill ge honom tid när han är här, men inte på så stor bekostnad av vår tid. Vi hinner knappt prata med varandra när han är vaken känns det som ibland.

Cheera, jag tror att det blir lättare om man har gemensamma barn också. Det blir ju mer rutiner även de veckorna man inte har bonusbarnet där. Vi försöker få barn och jag tror säkert att mycket löser sig då, men ibland känns det som för mycket.

• Boop80

Jag pratade med min sambo igår kväll och vi blev väl lite klokare. Det vi måste lära oss mest av allt är att verka enade inför barnet och sen prata med varandra när han inte hör. Blir så fel om han hör oss tjafsa om vem som säger vad. Sen sa min sambo att det är svårt att enas om regler som alltid ska gälla. Jag håller med honom när han säger att alla föräldrar, oavsett om man är biologiska föräldrar eller styvföräldrar, har olika regler för vad som är ok att göra när man är med barnet. Det som vi har problem med är när vi är alla 3. Vi träffas så sällan alla 3 tillsammans då vi har så olika jobbtider, men vi blir bättre och bättre på det. Sen tror jag som sagt att det blir bättre och lättare när vi blir fler i familjen.

Svar på tråden Olika liv olika veckor!?