• Anonym (blöder)

Gravid trots p-piller, nu missfall, många frågor... =S

Har så många frågor...

Testade positivt igår förmiddag (mycket överraskande då jag äter p-piller), men på eftermiddagen började jag blöda och blöder nu rätt mycket...vilket gör att jag antar att det är ett tidigt missfall jag fått (skulle annars varit kring v. 4 eller 5)

Hur lång tid kommer man blöda nu ungefär?
    Hur lång/kort tid behövs för att hormonerna ska ha gått ur kroppen? (har hört upp till 9 veckor, men det kan väl gå fortare? )
    Ska jag äta klart på p-pillerkartan?

Ska till BM senare denna månad, och då få nya p-piller. Kan jag fortsätta äta av de jag har nu under tiden eller ska jag göra uppehåll tills jag slutat blöda och fått mens igen?

Så många frågor, hoppas någon kan hjälpa mig...

• Svar på tråden Gravid trots p-piller, nu missfall, många frågor... =S
  • LovelyMeLovelyYou

Hur länge man blöder är olika, det bästa du kan göra är att gå till Bm redan nu.. Jag fick missfall och blödde en månad, fick sedan höra att om jag tagit kontakt med en BM så hade man sett till att jag slapp blöda så länge.
    Detta var också en piller-graviditet.

Ät du klar p-pillerna,, tror man ska det.

• Anonym (blöder)

ÄlskarMorgan - tack för ditt svar.

Har läst runt lite och sett att man även kan blöda bara 5-6 dagar, eftersom det är så tidigt...
    Så vill på sätt och vis även avvakta en stund och se om kroppen lyckas sköta allt själv, så ber jag om hjälp av BM om jag känner att det behövs då jag ska dit (ska dit om lite över 1 vecka, så jag hoppas jag slutat blöda innan dess)...

• LovelyMeLovelyYou

Anonym (blöder) skrev 2008-04-12 21:27:25 följande:

ÄlskarMorgan - tack för ditt svar. Har läst runt lite och sett att man även kan blöda bara 5-6 dagar, eftersom det är så tidigt...Så vill på sätt och vis även avvakta en stund och se om kroppen lyckas sköta allt själv, så ber jag om hjälp av BM om jag känner att det behövs då jag ska dit (ska dit om lite över 1 vecka, så jag hoppas jag slutat blöda innan dess)...
    Ja det låter bra. Jag har haft två MF själv, men det var bara det första som var tidigt. Alla människors kroppar är så olika och hanterar det olika.
  • Anonym (blöder)

ÄlskarMorgan - beklagar dina MF.

Tänkte ge min kropp en chans i alla fall, kanske får jag själv chans att lära känna den lite bättre på vägen...

Usch... gjorde inte ont tidigare, men har börjat få som kraftig mensvärk nu..
    Jag som hoppades på att det skulle gå relativt smärtfritt i alla fall...

Svar på tråden Gravid trots p-piller, nu missfall, många frågor... =S