• Anonym

Vitkålsdiet?

Någon som känner till en sådan?

Jag är ett fetto som behöver bli smal snabbt.

Vill även ha tips på piller som gör en smal.

• Svar på tråden Vitkålsdiet?
  • FH Mamma

Smal snabbt = snabb viktuppgång efter avslutad diet och oftast mer än man vägde innan.

Men visst låt se.

Är du sambo kanske vitkålsdiet inte är att föredra med tanke på vitkål och gaser.

En man i tidningen igår åt bara vita bönor i tomatsås och gick ner en hel del.

Fasta dvs bara dricka finns olika sorters tex buljongfasta.

Pulverdieter

frukt diet

low carb diet

• Anonym (burn)

Jag försöker också gå ner i vikt, har ca 15 kg att bli av med.

Att försöka bli av med dem snabbt är inget att rekommendera, men det har du nog hört tidigare...

Själv jag jag köpa några piller som heter Burn, de ökar fettförbränningen och matsmältningen, och innehåller även koffein (valfritt om man vill att de ska göra det eller inte), så man får lite extraenergi också.

Vet inte hur mycket man tappar på hur lång tid, då jag ska starta med dem idag...

• Anonym (Missy)

Piller är ingen ide. Bara falsk marknadsföring. Men vitkålsdiet finns. Är en snabb diet men en som du kan följa länge om du gör det rätt. Jag har börjat nu inne på andra veckan. Varvar vitkålsdiet med pulver just nu för att se hur resultaten blir.

När jag äter kålsdieten gör jag den till pizzasallad genom att strimla den och blanda med 0,5dl rapsolja och 0,5dl vinäger. Använde 600g rödkål och 1,5kg vitkål. Det ger 21portioner med mat.

Äter 100g av pizzasalladen/måltid (45kcal) sedan blandar jag i 1msk turkisk yoghurt och 1tsk senap samt ca 55g rökt tofu. Totalt blir det en full tallrik med fiberrik mat på endast 114kcal som mättar mycket.

Vill ha en snabb start därför varvar jag med pulverdiet för att få bukt med mitt matberoende. Målet är 21 dagar (3veckor) med pulver/kåldiet och sedan börja införa mer proteiner i kåldieten och minska på pulvret. 

Äter pulvret just nu för att det ska innehålla alla näringsämnen som kroppen behöver, men jag kommer nog fokusera mer och mer på vitkålsdieten. Den mättar otroligt mycket

• Anonym (Funkar inte)

Att gå ner i vikt snabbt gör att din kropp ställer om till svältläge som gör att det är lätt att gå upp allt igen. Dessutom kräver det extrem disciplin. 

Gå ner i vikt på ett hållbart sätt istället. Om du inte provat någon diet kan 5-2  dieten kanske fungera. Hur äter du idag? Det kan göra stor skillnad att bara sluta med läsk, alkohol, snacks och skräpmat om du äter sådant och ta mindre portioner vanlig mat med mycket grönsaker. 

• Anonym (J)

När jag hade en ätstörning åt jag stekt vitkål eller kokt broccoli istället för pasta, ris eller potatis. 

• Anonym (janejsjälvklartserduintedatumet)

TS lär inte bry sig 15 år senare.

• Sanna43
    Anonym (janejsjälvklartserduintedatumet) skrev 2023-05-26 12:40:55 följande:

TS lär inte bry sig 15 år senare.

Vart står det att den är 15 år gammal. För mig står det bara april 
    Sanna43 skrev 2023-05-26 14:44:10 följande:
    Vart står det att den är 15 år gammal. För mig står det bara april 

Ja, inte förvånad då du brukar fråga det. Citera inlägget där det står ÄLDRE.

Att hitta tråden lär varit en duktig googling bort.

• Sanna43
    Anonym (janejsjälvklartserduintedatumet) skrev 2023-05-26 14:52:45 följande:

Ja, inte förvånad då du brukar fråga det. Citera inlägget där det står ÄLDRE.

Att hitta tråden lär varit en duktig googling bort.

Vadå brukar 

Och att det står äldre betyder inte att tråden är 15 år gammal. 1 månad gammal är inte länge sedan!
    Sanna43 skrev 2023-05-26 15:03:39 följande:
    Vadå brukar 

Och att det står äldre betyder inte att tråden är 15 år gammal. 1 månad gammal är inte länge sedan!
    Hahahahh. Ja du ÄLDRE trådar som är uppletade på google är ofta just ÄLDRE. Då citerar man och kollar om man inte är en av dom som gillar att dra upp trådar. Trams. En tråd om vitkål som inte ens ligger på första sidan inom sin kategori är inte aktuell. Men... preach to the...yeah
  • Anonym (Claire)
    Sanna43 skrev 2023-05-26 15:03:39 följande:
    Vadå brukar 

Här kan du se datum

Anonym skrev 2008-04-13 01:38:01 följande:
    Vitkålsdiet?

Någon som känner till en sådan?

Jag är ett fetto som behöver bli smal snabbt.

Vill även ha tips på piller som gör en smal.

• Anonym (Gj)

Hej fetto!

Här är ett till fetto!
    För två veckor sedan började jag äta endast LCD (inte VLCD) och det innebär 800 kcal om dagen. 

Jag har inte kunnat vara ute på promenader alls då jag åkte på rejäl bihåleinflammation och har varit riktigt krass. 

På fjorton dagar har jag tappat fem kilo. Jag får i mig alla viktiga näringsämnen, och det känns mer som vanlig mat än att köra VLCD. 

Svar på tråden Vitkålsdiet?