• ninnione

bajsar svart/grönt...varför?

min dotter på 4 veckor har börjat bajsa grönt på kvällar o nätter, o igårkväll o även i morse var det svart...vad kan det bero på?

ammar henne från 6 på morronen till 8 på kvällen, på natten får hon ersättning för av någon anledning vägrar hon bröstet då...är det min mjölk som gör detta, jag blir ju jätteorolig.

pumpar på nätterna o pumpar då ut lite blod för en lite sårig bröstvårta, men inte kan pyttelite blod ge helt svart bajs..:S

har någon varit med om detta?

• Svar på tråden bajsar svart/grönt...varför?
  • Cococo

Gjorde vår lilla också, men vet inte varför..

• lisa0208

Lärde mej på BB att om bebisen bajsar grönt=magknipsbajs. Finns säkert nån mer vetenskaplig förklaring men hos oss har det stämt ihop med magkipet så nöjt oss med det :)
    Att bebisen bajsar svart är ju inte så konstigt om bröstvårtan blöder antar jag..Hm..Lycka till iallafall och du behöver nog inte vara orolig ,det går över,utom det gröna då som dök upp från å till under första halvåret typ..

• Alimar

Så kunde vår bebis bajs också se ut, vet inte varför och fick aldrig någon förklaring. Du kan ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen om du är orolig?

• Miss Love

Om bajsat av någon anledning går genom tarmen snabbt så blir det grönfärgat, ju längre det stannar i tarmen ju mörkare brun/svart blir det. För barn som man ammar eller ger ersättning kan få så utan anledning men de får även så när de tex. har en infektion i kroppen, eller svalt mycket luft. Det är dock inget farligt och det betyder inte automatiskt magknip.

Svar på tråden bajsar svart/grönt...varför?