• Anonym (Undrar)

P-stav, mens i över tre veckor, normalt?

För ett par vekor sedan satte jag in en p-stav då jag fick tillbaks mensen efter förlossningen. Satte in p-staven i början av mensen, den slutade som vanligt efter 6dagar och sen hade jag ett uppehåll på en vecka men nu har jag fått mensen igen och har haft den i över tre veckor i sträck, varje dag. Känns ju lite drygt att ha den varje dag, visste att man kunde få småblödningar men då räknade jag inte emd att ha dom varje dag. Har någon haft det likadant? Har ni slutat blöda?

Har en väldigt mild form av blödarsjukan så det tär ju lite på kroppen att förlora blod varje dag.

• Svar på tråden P-stav, mens i över tre veckor, normalt?
  • snuttP

Jag blödde varje dag i 6 månader, sen gav jag upp och tog ut den. Va likadant för min syrra.. =/

• Anonym

Hej!
    Jag hade p-stav i lite drygt 1 år men haded jätteproblem med blödningar. Barnmorska sa att det var normalt ibörjan (3 första månaderna), men för mig fortsatte det hela tiden. Till slut tog jag ut den och satte in hormonspiral som fungerar mkt bättre.

• Tindra Lee

Samma här..Satte in min p-stav och tog ut den efter att ha blödigt konstant i 6 månader..

Problemet var när dom skulle ta ut den.
    Då fick inte BM ut den så jag fick åka tillbaka dagen efter till GYN och ta bort den.S nu har jag flera fula ärr på armen efter detta!!

Har bara hört negativa saker om p.staven efteråt.Ledsen

Älskade Linus
  • snuttP

Ja både min syrras och min satt fast på nåt sätt. Så hon fick gräva och ha sig.. =/

• Hipsu

Hag har blödit i 2½år i sträck..
    Kankse dags att byta p-medel, hehe!
    Har endast hört negativt om p-stav även bland mina vänner tyvärr.

• chicopico

jag har blödit i över 4månader nu!!
    Men om 2veckor ska jag äntligen ta ut den!!!!

• Anci

Jag är inne på min tredje nu och blöder inte alls. För mig är det det perfekta preventivmedlet.

• Anonym (Undrar)

Jag som inte hört något negativt alls om den innan jag satte in p-staven. Har smått börjat "vänja" mig vid att blöda, det är trots allt inte överdrivet mycket. Ska försöka hålla ut ett tag till och se om det inte blir bättre..

Anci, blödde du något i början?

Svar på tråden P-stav, mens i över tre veckor, normalt?