Inlägg från: NiniMe |Visa alla inlägg
  • NiniMe

Lätt att vara FÖR dödstraff generellt...

Ingen finansiering, ett skott i pannan, billigt och effektivt... Har man ett erkännande så why not!!

To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Youre WORLD
  • NiniMe
    Mary Lo skrev 2008-04-15 00:18:16 följande:
    Jag undrar då, precis som TS gör: skulle du resonera likadant om det gällde ditt eget barn? Luta dig tillbaka och säga "nä men det är självklart att h*n ska ha ett skott i pannan"?
    Om mitt barn(som vuxen) skulle ha mördat någon annan kallblodigt, tagit någon annans liv ja då skulle jag förmodligen tycka samma, och de handlar inte om att luta sig tillbaka och säga de, jag skulle bli förtvivlad och jätteledsen ÖVER att mitt barn hade tagit någon annans liv, jag hade inte kunnat titta mitt barn i ögonen mer...
    To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Youre WORLD
  • NiniMe
    Rabelais skrev 2008-04-15 09:21:10 följande:
    @Cohiba: Och dylika stöder Einsteins teori.
    WHAT?
  • NiniMe

Jag tycker absolut att den person som kallblodigt mördat ett barn eller en vuxen de kvittar vad, borde inte finnas här på denna jord, jag vill INTE lägga min skattepengar till en sådan person, en mördare som kommer få "psykiatrisk" hjälp, personen borde ha fått de istället INNAN, vilket de inte finns resurser till ida, jag vill inte betala skatt för att en person ska få bättre mat på en anstalt än vad våra skolbarn får (vår framtid) ge dom som e tacksamma för livet den glädjen istället... Jag jobbar på ett äldreboende, en man sa till mig för ett tag sen att han tyckte de var förjävligt att han betalat för sig hela livet och nu när han var gammal skulle de knappt finnas resurser  för han skulle få SINA behov tillgodosedda...
    Jag såg en bild på Englas mördare ida på en löpsedel och jag kände ett riktigt illamående när jag såg hans svarta ögon, äckligt rent ut sagt.... Ni tycker en sådan människa ska få hjälp, nä fy fan, jag vill lägga mina skattepengar på annat VIKTIGT... 

• NiniMe
    Mary Lo skrev 2008-04-15 12:07:18 följande:
    Ja delvis...
    drSteffo skrev 2008-04-15 12:11:21 följande:
    Vilket är då alternativet till att erbjuda sjuka vård?
    Att göra de innan de e försent, de finns så många som vill ha hjälp men dom kan inte få de för de finns inga resurser till de...
  • NiniMe
    Mary Lo skrev 2008-04-15 13:13:23 följande:
    hmm ja de lätt lite tokigt de jag skrev, men de finns många som söker hjälp, psykisk hjälp, men de många som inte får de pga resurserna inte finns, ge dom som vill ha hjälp den hjälp dom behöver...(självmordstankar, skitzo (eller hur de stavas)deprimerade osv)
    Och dom som kallblodigt mördar någon e alltid i mina ögon  störda... Dom söker oftast inte hjälp för dom anser inte att dom e störda....
     De finns många defenitioner på psykisk sjukdom, de e liksom inte bara en kategori på de...
  • NiniMe
    Birgitta2 skrev 2008-04-15 14:01:58 följande:
    Det betyder inte att man är sjuk om man begår grova våldsbrott. Däremot kan det betyda en svårt störd personlighet. Och det är inte en psykisk sjukdom som går att bota. Dessa människor måste bort från samhället. Och dessa människor kan verkligen inte få nån hjälp eftersom ens personlighet är så djupt rotad. Det är inte en läggning, inte en diagnos, inte nånting. bara en stört människa. Och vad gör vi med dom? Jo: samhället låser in dom några år och hoppas att de inte skall begå brott om några år. Men så funkar det ju inte. Tyvärr.
    så sant..
Svar på tråden Lätt att vara FÖR dödstraff generellt...