• A plus H blir W

Kan inte sluta med Lergigan comp...

Jag fick tidigt Lergigan comp för mitt illamående, och det har hjälpt mig jättemycket. Nu är jag i vecka 26 och tycker att jag mår riktigt bra för det mesta. Jag tar numera bara en tablett på morgonen. Men min BM tycker att jag borde försöka sluta. Och det har jag gjort, men då mår jag genast dåligt... Någon mer som ätit dom under hela graviditeten??

• Svar på tråden Kan inte sluta med Lergigan comp...
  • Miss Lau

Jag har ätit de under två hela graviditeter, varför ska man sluta om det innebär att man mår illa och spyr istället?

• mammamadeleine

Jag fick oxå lergigan i början,  men började äta postafen efter ett tag när illamåendet lugnade sej o jag inte behövde lika starka tabletter. Dels hjälper dom minst lika bra, dom håller i sej längre än lergiganen och dom har inte samma "skadliga" effekt enligt de BM som jag frågat. Bara ett tips om du vill försöka sluta, dessutom är dom receptfria och inte lika dyra! :)

• Simonsmami

Jag håller med första inlägget. Varför sluta om man mår bra av dem. Jag äter 3 lergigan comp/dygn och har gjort i 10 veckor. Dock blir jag trött av dem så när jag inte längre mår lika illa så försöker man ju sluta. Men så länge man mår dåligt utan så är det ju bara att knapra på, de är ju inte farliga.

• A plus H blir W

Jo, mailade min BM, hon tyckte också att jag skulle fortsätta om jag mådde dåligt utan, hon hade bara velat att jag skulle prova utan. Men det kallar jag iaf service, jag fick svar av henne en söndag =)

• ms smurfan

lergigan comp är ju faktiskt både beroendeframkallande samt används vid psykiska besvär.
    Hade jag vetat alla biverkningar och vad de brukar skrivas ut till annars hade jag ALDRIG ätit dem så länge som jag gjorde.

hade supersvårt att sluta med dem. gå in och läs på FASS.se - under för förskrivare.

• Miss Lau

ms smurfan skrev 2008-04-14 14:23:11 följande:

lergigan comp är ju faktiskt både beroendeframkallande samt används vid psykiska besvär.Hade jag vetat alla biverkningar och vad de brukar skrivas ut till annars hade jag ALDRIG ätit dem så länge som jag gjorde.hade supersvårt att sluta med dem. gå in och läs på FASS.se - under för förskrivare.
    Fast man måste ju se till vad som är alternativet. För många inkl. mig själv har lergigan comp varit det enda som hjälpt och alternativet hade varit att vara inlagd.
Svar på tråden Kan inte sluta med Lergigan comp...