• MariaN

Vad brukar du ge som lite extragott till din katt?

Vad kan man ge en kattunge i fruktväg?
    Är lite rädd om hennes mage, så jag vågar inte prova mig fram utan att veta att det är ok för katten att äta.
    Än så länge har hon bara ätit torrfoder och en köttbulle.
    Provade med vindruvor som jag har hört att katter brukar gilla, med det dög inte ;)
    Kan man ge henne grädde eller mjölk?

• Svar på tråden Vad brukar du ge som lite extragott till din katt?
  • LyNxQ

Vissa katter tål mjölk, andra blir dåliga i magen.

Du kan väl ge det mesta, förutom lök och choklad. (de är inte lika känsliga för choklad som hundar är, men det är inte bra för dem)

Jag brukar ge katterna makrillfilé i tomatsås ibland, det älskar de!
    En av katterna gillar chips, ostbågar, mjölk och majs medans den andra gillar råa ägg och filmjölk..

• LyNxQ

Men frukter vet jag inte om de är särskilt mycket för.. inte mina katter iallafall..

• MariaN

haha ok. chips o ostbågar får inte min katt, men makrill ska jag prova :) tack!

• medea08

Varför ge henne frukt? Bättre att ge något gott, som katten dessutom har nytta av. Prova rå nötfärs eller en rå kycklingvinge, det brukar vara populärt!

• Micki

Jag brukar ge mina lite makrillfile eller tonfisk,det gillar de

(för säkerhetsskull så säger jag,ge INTE din katt lingonsylt!! Du kanske inte hade tänkt testa det men jag säger det ändå. Det är rent livsfarligt för en katt).

• Majsan70

Rå nötfärs får mina katter. Den skall ha varit frusen innan. Rå kyckling och ibland (fastän inte rekomenderat) det som blir när man rensar fläskfilen. ( oxå frusen innan).
    Sen gillar mina katter skinka o det får de nån enstaka gång. frukt o mjölk o sånt är inte kattmat.

Sen får min smala hona vetegroddsolja samt nutricalpasta. Maltjäst är både gott o nyttigt o det ger vi av med.

• Lost in universe
    Riklig Flytning skrev 2008-04-13 16:23:26 följande:
    makens snopp
    ??? ok det var ju ett roligt svar..eller inte.
  • Loopington

Tonfisk på burk, den i vatten

• Ina Scot

Ge inte katten mjölk. Min katt kräktes hela tiden och blev sjuk av mjölken. Nu när vi har slutat ge mjölk mår hon toppen.

När vi ska ge något gott till katterna får de räkor, skinka, lite ost, kött, sen gillar de ostbågar.

• Zenobia

Kokar fisk till mina kissar eller så får dom tonfisk. Ibland påläggs skinka eller kalkon.

En av dom älskar torkad lever också.

• skorpionen80

Äggula, rå färs eller blötmat.

• Flytning

Lost in universe skrev 2008-04-13 16:29:07 följande:

??? ok det var ju ett roligt svar..eller inte.
    Jag vet...det var skittråkigt och väldigt omoget. Brist på annat att göra, men nu skäms jag...
  • LillLindberg

Min katt har fått skinka,ost eller räkor när hon har fått något extra gott. Ibland har hon fått smaka chips eller ostkrokar också eller så har hon bara tagit för sig av det. Lite ohyffsad. Men hon tycker bäst om sitt torrfoder så hon är lite tråkig att ge något exta gott då hon oftast väljer torrfodret endå.

Svar på tråden Vad brukar du ge som lite extragott till din katt?