• elegi

Campingtråden fortsätter.......

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingtrådens- vilka vi är listan!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31436817.html
    Alexandra 7½ år (astma & laktos, torsk), Sebastian 4½ år (astma,laktos,soja)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 14:24
    Campingtrådens-sammanfattningar om campingar vi besökt

www.familjeliv.se/Forum-5-106/m33003525.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-27 22:21
    Packlista för oss som älskar camping
    www.familjeliv.se/Forum-5-106/m34020251.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-27 22:45
    Strunta i förra länken till Packlistan för den funkar inte, men denna gör
    www.familjeliv.se/Forum-5-106/m34020871.html
    Gjorde en ny då ts blev oändlig med listan så nu ligger listan i inlägg 1 istället

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-13 19:16
    Mattips för oss som campar
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m34435324.html
  • Svar på tråden Campingtråden fortsätter.......
  • Meta83

Ser att ni är många som har markis, vad kostar en sådan??
    Skulle oxå vilja ha en till kortare stopp

Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • reb80

imorgon gäller det...
    men kruxet är att maken varit hemma för VAB pga att sonen haft magsjuka, idag började dottra gnälla över magont.
    vill verkligen inte ha det i husvagnen....

men hoppas på det bästa, vädret ska ju ialla fall vara toppen..

• tjenixen
    petray80 skrev 2008-06-04 20:14:04 följande:
    Hur gör ni alla när ni campar över en helg... Sätter ni upp förtält eller har ni markis?? Vi tycker att det är lite väl bökigt med tälten om det ska upp på fredag em och ner på söndag fm....
    Vi sätter oftast upp tältet och jag ser inget bökigt i det, tar ju bara en "pisskvart" och sätta upp det och ta ner det. Går ju superfort när man fått lite snits på det hela tycker jag.
    Sen har vi ingen markis heller så därförs sätter vi inte upp någon sådan:)
  • 0407
    Meta83 skrev 2008-06-04 22:20:10 följande:
    Ser att ni är många som har markis, vad kostar en sådan??Skulle oxå vilja ha en till kortare stopp
    http://www.husvagn-svensson.se/ beställde våran där ifrån på postoder kanonbra!
  • Chris

Vi köpte våran markis ,440cm lång, på Husvagns Svensson...den kostade väl ca 3200kr. Så nu har vi den på ena sidan (inte dörrsidan) av husvagnen alltid med och redo att enkelt rullas ut. Sen så stannar vi längre än 2 nätter så sätter vi upp tältet...det tar som sagt inte så lång tid då man har vanan inne.
    Ja nu är det inte många timmar kvar innan vi åker...skall bli skönt..

• Mirakel händer
    Chris skrev 2008-06-05 07:36:22 följande:
    Vi köpte våran markis ,440cm lång, på Husvagns Svensson...den kostade väl ca 3200kr. Så nu har vi den på ena sidan (inte dörrsidan) av husvagnen alltid med och redo att enkelt rullas ut. Sen så stannar vi längre än 2 nätter så sätter vi upp tältet...det tar som sagt inte så lång tid då man har vanan inne. Ja nu är det inte många timmar kvar innan vi åker...skall bli skönt..
    Våran hänger också alltid på husvagnen.... jätte bra att ha.
  • grynet80

Jag brukar ha med mig lite "färdig" mat. En burk fryst köttfäsrsås som går att värma, pizzabitar som kan micras i servicehuset.

På tal om markis så är min man helfrälst. Vi köpte nyare vagn i år och markis var ett krav. Men det är smidigt om man stannar för en natt. Men det är ju mysigt att "boa" i sitt förtält oxå.
    Jag gillar förtält men det är ju för att jag inte når utan bara står o håller i "benen" .

• Linda77

Hej!

Hoppar in i er tråd och ser ifall jag kan få lite råd.

Nån som har erfarenhet av Home Car husvagnar?
    Vi var och tittade på en igår som vi blev lite intresserade av. Skulle gärna ta emot både positivt och negativt!!

Tack!!

Linda, stolt mamma till ängeln Samuel & lillasyster Lovisa
  • jmmm

Var förvarar ni som har både markis o förtält markisen då ni har tältet uppe? sätter ni i markisen i tältlisten när ni kör o tar av den när tältet skall upp? eller har alla list på andra sidan vagnen oxå?
    vi tyckte att de verkade lite bökigt så vi har valt en blandning mellan påsmarkis o soltält. Man drar i den som ett tält, men för övrigt ser den ut som en markis. Hoppas att dte blir bra. Lätt att förvara iallafall eftersom man viker den som ett tält.

Svar på tråden Campingtråden fortsätter.......