• skrollan2

4månader,hosta.Vart ska jag vända mig??

Min tjej på 4månader har fått jättehosta .Hostat hela natten och de låter inte bra.
    Undra vart jag ska v
    nda mig?E så vilsen i allt som kallas vård?
    Snabb hjälp fort

Tack!

• Svar på tråden 4månader,hosta.Vart ska jag vända mig??
  • solstraalen
    skrollan2 skrev 2008-04-14 08:38:48 följande:
    Min tjej på 4månader har fått jättehosta.Hostat hela natten och de låter inte bra.Undra vart jag ska vnda mig?E så vilsen i allt som kallas vård?Snabb hjälp fortTack!
    ring ditt bvc och fråga, verkar vara lite olika beroende på vart man bor
    Mamma till A 9910-,S 0512- och J 0706-
  • skrollan2

jag har försökt nå BVC.De ska ringa tebax.
    tack för svaret!

Föresten..vet du om de små för medicin för hosta??

Min stora tjej på 4år har oxå hosta och har penicillin

• Tainted

då ska du väl ringa barnmottagningen på din vårdcentral... och få en akuttid.

• solstraalen
    skrollan2 skrev 2008-04-14 08:44:00 följande:
    jag har försökt nå BVC.De" target="_blank">BVC.De ska ringa tebax.tack för svaret!Föresten..vet du om de små för medicin för hosta?? Min stora tjej på 4år har oxå hosta och har penicillin
    Man brukar få bricanyl mot hosta när dom e så små.
    Det har alla mina barn fått.
  • Esmiso

ge ljummet vatten att dricka.
    den äldre kan du ge honungsvatten

• Lotusblomma

Ring Vårdcentralen där du bor, om inte annat kan de ge dig rätt svar. Vi fick flytande Bricanyl till vår son när han hostade som en galning...gick över på 1-2 dagar!

• solstraalen
    Lotusblomma skrev 2008-04-14 08:51:21 följande:
    Ring Vårdcentralen där du bor, om inte annat kan de ge dig rätt svar. Vi fick flytande Bricanyl till vår son när han hostade som en galning...gick över på 1-2 dagar!
    wow vilken tur du har! =)

Min son som blir 10mån idag har hostat kraftigt 1½ månad nu, han har fått starkare astmamediciner än bricanyl nu för å få bort hostan, men har gett de över 2 veckor nu, men hostan blir inte bättre alls, så nu väntar vi på tid hos läkaren.
  • skrollan2

Tack för svaren.Fick kontakt med bvc nu och skulle ringa barnmedicin men d eska ringa upp först kl 10 suck på sjukvården...

• skrollan2

Fick ingen hjälp...j-vla vård alltså.
    Skulle titta på almäntillstånd o då mår hon ju bra.Äter o är pigg,men hostan e kvar.

• solstraalen
    skrollan2 skrev 2008-04-14 11:18:53 följande:
    Fick ingen hjälp...j-vla vård alltså.Skulle titta på almäntillstånd o då mår hon ju bra.Äter o är pigg,men hostan e kvar.
    Det är ju oftast så när dom e små.
    Finns inte så mkt att ge.

Min grabb blir 10mån idag och i nov fick han kraftig hosta å den fick han ha i 3-4 veckor innan dom gav honom något.

Men nu får han som sagt astmamediciner.

Var hos läkarn idag och han hade fått för svag dos på den, så förhoppningsvis funkar den nya bättre. Så han hostar pga sin astma
Svar på tråden 4månader,hosta.Vart ska jag vända mig??