Får du också "råd" från alla äldre?
Har börjat märka att man som ung förälder tydligen inte kan någonting enligt äldre föräldrar. Sen kan man ju inte heller något bara för man inte fått barn innan.
Jag & min sambo är 20 & 27 varit tsm i tre år har en son på 14 mån. Valde att skaffa barn tidigt i vårt förhållande.
Detta stör tydligen många och skall oftast "råda" oss i alla situationer. Vi får inte göra våra egna misstag och det vi anser är fel.
Bara för vi inte vill låta vår son ligga och skrika om han är trött osv. Vi kör inte med några metoder, tror på fri amning och fria sömn. Som sagt är vår son bara 14 mån och tröttar oftast ut sig själv. sover oftast en gång påer dag och hela nätter igenom. Kan hända han sover två ggr på en dag och vi kör till vänner /släkt som bor långt borta. Då kan det va så att han somnar lite senare på kvällen men han vaknar alltid samma tid på morgonen. Så vi skall alltså stanna hemma eller hålla honom vaken! under bil resan hur trött han än är. Jag personligen tkr det är fel. Detta är bara ett av exemplena jag tar. oftast kommer detta från sambon sida av familjen då min familj delar i princip samma syn som jag & min sambo. Samt äldre vänner på min sambo s sida ser ner på MIG som om det bara var jag som valde att skaffa barn tidigt och ung? Får ni också höra "råd" från äldre och att man skall lyssna på dem pga erfarenhet. osv.