• Anonym

Någon kanslist/sekreterare här?

Jag undrar vad ni ligger på i lön?

Jag jobbar som kanslist åt en kommun och har 20900 kr på en heltid (2007 års lön). Har inte hunnit löneförhandla än för i år, men vi hör ju inte till någon prioriterad grupp direkt, så jag tror väl inte utfallet blir så stort.

Vad tjänar ni och hur jobbar ni (dvs privat, kommun osv)?

• Svar på tråden Någon kanslist/sekreterare här?
  • IaDaniela

Jag jobbar heltid som receptionist/kontorist på ett privatägt företag. Har arbetat här i 5 år och tjänar 22 000 kr/mån.

www.iabloggar.blogg.se

• barnfriföralltid

Jag jobbar åt en förening, tjänar 17200 på heltid före skatt... Ideella föreningar ger inte det bästa betalt direkt...

• Anonym

Har fått min lönehöjning och ligger nu på 21700 kr på en heltid. Känns hyfsat i alla fall.
    Tack, ni som har svarat!

• Anonym

Jobbar som domstolssekreterare, nyanställd. Statligt, alltså.
    Heltid.

Tjänar 18000.

Känner att jag var lite mesig i mitt löneanspråk, men snart kommer 2008-avtalen!

• Anonym

Jobbar också åt en ideell förening, men jag har 26400 före skatt. Men har rätt mycket ansvar och många arbetsuppgifter också. Har inte löneförhandlat i år ännu.

• barnfriföralltid
    Anonym skrev 2008-06-13 19:48:17 följande:
    Jobbar också åt en ideell förening, men jag har 26400 före skatt. Men har rätt mycket ansvar och många arbetsuppgifter också. Har inte löneförhandlat i år ännu.
    Oj! Det var ju en hel del mer än mig! Får man fråga vilken typ av förening du jobbar åt? Vad har du för arbetsuppgifter?

Jag arbetar åt en nationell ungdomsförening och sitter på rikskansliet, har hand ALLT utom bokföringen... Känns som att jag är rätt underbetald...
  • Anonym

Jag är advokatsekreterare, tjänar 23900 kr efter 3 år o då är jag lägst betald av sekreterarna på byrån. Den som tjänar mest ligger på 26700 kr tror jag det är, men då har hon dels jobbat längre på byrån, är äldre än jag o har mycket arbetslivserfarenhet.

• barnfriföralltid
    barnfriföralltid skrev 2008-06-14 20:27:43 följande:
    Oj! Det var ju en hel del mer än mig! Får man fråga vilken typ av förening du jobbar åt? Vad har du för arbetsuppgifter?Jag arbetar åt en nationell ungdomsförening och sitter på rikskansliet, har hand ALLT utom bokföringen... Känns som att jag är rätt underbetald...
    Anonym inlägg 6: Du får gärna inboxa mig infon om du vill! Skulle gärna vilja veta mer, jag ska löeförhandla snart och det är altid bra att lite tat jämföra med!
  • barnfriföralltid
    Anonym skrev 2008-06-14 20:30:42 följande:
    Jag är advokatsekreterare, tjänar 23900 kr efter 3 år o då är jag lägst betald av sekreterarna på byrån. Den som tjänar mest ligger på 26700 kr tror jag det är, men då har hon dels jobbat längre på byrån, är äldre än jag o har mycket arbetslivserfarenhet.
    Vad har du för arbetsuppgifter?
  • Anonym

Läkarsekreterare med snart tjugo års erfarenhet. Dock tröttnat på yrket, tjänstledig och gör annat. Erbjöds en tjänst förra året där de ville ge mig 17 800... En privat vårdgivare kunde sträcka sig till knappa 20 på grund av min gedigna erfarenhet som teamsekreterare, erfarenhet av att gå runt i bemanning etc. Ingen höglönebransch. (Å andra sidan tjänar mina akademikervänner inte mycket mer).

Svar på tråden Någon kanslist/sekreterare här?