• Netriosa

Barn i cykelstol, när?

Hur gamla var era små när ni cyklade med dem i cykelstol för första gången?

• Svar på tråden Barn i cykelstol, när?
  • alvasmams

10 månader var Alva. Gick jättebra hon älskar cykla.

• snabla

de ska ju sitta riktigt stadigt tror jag har hört någonstans från 9-10mån...vi har köpt nu t vår dotter o hon är snart 11mån, så när snön är borta blir det åka av. Hör m tillverkarna.

• Netriosa

alvasmas:
    Vad har hon för storlek på cykelhjälmen?

• Netriosa

snabla:
    Min gosse sitter riktigt stadigt och har så gjort i några månader (7½ månad nu). Vill så gärna ut och cykla nu
    Vilka tillverkare ska jag höra med menar du?

• alvasmams
    Svar på #4
    oj minsta som gick köpa i affären sen mössa under. hon har ganska litet huvud. men strl s/m 48-52 cm går reglera hjälmen
  • alvasmams

det viktigaste när de cyklar är att de kan sitta stadgigt och att hjälmen sitter bra samt man cyklar korta bitar i början så de får vänja sig.

• Netriosa

alvasmams:
    Hittade också den stl på hjälmen, satt väl bra om han har en tunn mössa under. Men det ser ut som ett extra huvud eftersom den är så stor
    Har ännu inte kollat på cykelstolen, om den går att ställa in för han (har en 5 åring som suttit i den förra året). Men om den gör det, kan jag då cykla med han?

• 5barnsmamman
    alvasmams skrev 2008-04-15 09:20:53 följande:
    Svar på #4oj minsta som gick köpa i affären sen mössa under. hon har ganska litet huvud. men strl s/m 48-52 cm går reglera hjälmen
    Den stl har vi oxå.
    rent spontant känns 7½ månad lite för ungt, men kolla upp det vetja
    Stolt mor till fyra
  • strojes
    Netriosa skrev 2008-04-15 09:15:45 följande:
    snabla:Min gosse sitter riktigt stadigt och har så gjort i några månader (7½ månad nu). Vill så gärna ut och cykla nu Vilka tillverkare ska jag höra med menar du?
    Vi var in till Säkerhetsbutiken i Stockholm och de rekomenderar 9-10 månader. Dels ska barnet sitta stadigt, och så måste det ju finnas en hjälm som passar. Att trycka på hjälmen på den allra tjockaste mössan för att det ska passa är ju inte att rekomendera kanske.
    Vår tjej var 1 år innan vi cyklade med henne första gången eftersom hjälmen var aldeles för stor innan.
  • Netriosa

skydiver:
    Tjock mössa behövs inte under den hjälm som vi hittade, en tunn skrev jag i inlägg nr8

millis är jag:
    Det är ju det jag gör genom att fråga här

• 5barnsmamman
    Netriosa skrev 2008-04-15 09:30:33 följande:
    skydiver:Tjock mössa behövs inte under den hjälm som vi hittade, en tunn skrev jag i inlägg nr8 millis är jag:Det är ju det jag gör genom att fråga här
    Hihi
    Stolt mor till fyra
Svar på tråden Barn i cykelstol, när?