• kajsa835

katt som vässar klorna på tapeten

våra katter vässar klorna på ett ställe på tapeten, nån som har tips på hur jag kan få dom att sluta vässa just där.
    dom är utekatter och har ett klösträd inne också så det är inte väss ställen som saknas.

har provat med ättika på väggen men det hjälpte inte.

• Svar på tråden katt som vässar klorna på tapeten
  • ThatsHot

prova att smörja in med citron eller annan vald citrusfrukt fast citron sägs vara bäst=) vi körde me klementin he he hade inget annat då. Det funka direkt, fast ni kanske har en superkatt som klarar av att stå emot=)

Sen vet jag en produkt på marknaden som ska funka fast den är rätt dyr=( kommer dessvärre inte ihåg namnet, tror inte den såldes i zoobutik utan nån annan stans

• kajsa835

det borde funka med sån där citron i flaska va, om det funkar alls nu då. men jag kan inte tänka mej att dom skulle stå ut med den lukten fast dom brydde sej inte om ättikan iof...
    ska prova iallafall, tack för tipset!

fy-spray heter det nog, men jag va mer ute efter nån "hus-kur" jag kan prova direkt.

• katrili

om det ine funkar kan du ju kanske ställa klösbrädan på det stället vid tapeten?

oppas det löser sig!

• Xay1de

Det finns en spray som heter Get-off som kostar ca. 150 kr/flaska hos t ex Djrumagazinet som funkar rätt bra. Den kan man använda överallt för att hundar och katter ska hålla sig ifrån det valda stället.

• Xay1de

Den luktar förresten lite lätt av ingefära, kanske dom inte gillar det? Vi använde sprejen på vår katt och det funkade rätt bra

• deona

Jag brukade nåla upp platpåsar där min ena katt klöste på väggarna. Hon tyckte inte det var kul att riva på påsarna o slutade med hela grejen.

• Buttelina

de vässar inte klorna de markerar revir på det sättet tyvärr svårt att avvänja

Svar på tråden katt som vässar klorna på tapeten