• Kristin89

Hunden vägrar att bli rumsren!!

Jag blir galen snart!! Skaffade en hund för 3 veckor sen. Dom sa att hon va skapligt rumsren, hon är 7 månader! Efter att jag fått hem hunden så fick jag höra från folk att deras valpar inte är rumsrena för 5 öre.. Och ack va sant det var! Första veckan gick skapligt bra. Sen ju mer hemma hon känner sig ju mer gör hon ifrån sig inne. Varje morgon och även då och då på dagen måste jag torka. Det blir värre och värre! Jag skäller på henne och går ut med henne på en gång som jag blivit tillsagt att göra men det hjälper inte. Vi är ute med henne varannan till var 3:e timme.

HJÄLP MIG NÅN!!

• Svar på tråden Hunden vägrar att bli rumsren!!
  • Zimlis
    Zimlis skrev 2008-04-15 15:23:16 följande:
    Det lär vara chihuahua, shitzu och lhasa apsoTibetansk tempelhund har jag heller aldrig hört talas om - ska se om jag hittar nån bild
    Shih Tzu - ska det ju vara

Det verkar som att Tibetansk Tempelhund är Lhasa Apso
    Detta är vad jag hittar: sv.wikipedia.org/wiki/Lhasa_apso
  • Silence is golden
    Zimlis skrev 2008-04-15 15:34:27 följande:
    Silence is golden skrev 2008-04-15 15:29:15 följande:
    Och jag hittade Lhasa Apso som Tibetansk tempelhund
    Vilken är det rätta tibetanska tempelhunden då?
  • Zimlis

Silence is golden skrev 2008-04-15 15:36:12 följande:

Vilken är det rätta tibetanska tempelhunden då?
    Jag tror det kan stämma på båda - det finns faktiskt en tredje ras (Tibetansk terrier) som kallas Tibetansk tempelhund
  • Hondjuret
    Zimlis skrev 2008-04-15 15:38:41 följande:
    Silence is golden skrev 2008-04-15 15:36:12 följande:Jag tror det kan stämma på båda - det finns faktiskt en tredje ras (Tibetansk terrier) som kallas Tibetansk tempelhund
    och tibetansk spaniel!
  • Silence is golden
    Hondjuret skrev 2008-04-15 15:39:06 följande:
    och tibetansk spaniel!
    Tibetansk spaniel är en annan ras
  • Zimlis
    Hondjuret skrev 2008-04-15 15:39:06 följande:
    och tibetansk spaniel!
    Det är en helt egen ras *tack o lov* Blir snurrig ändå
  • Hondjuret

Silence is golden skrev 2008-04-15 15:41:54 följande:

Tibetansk spaniel är en annan ras
    jojo men jag menar att det verkar ju finnas en hel drös såna där tibetaner
  • Silence is golden
    Hondjuret skrev 2008-04-15 15:47:21 följande:
    Silence is golden skrev 2008-04-15 15:41:54 följande:
    jojo men jag menar att det verkar ju finnas en hel drös såna där tibetaner
    ja helt klart.Förvisso så ploppar de upp som ..ja vad man nu skall jämföra med ?
  • Zimlis

Silence is golden skrev 2008-04-15 15:48:21 följande:

ja helt klart.Förvisso så ploppar de upp som ..ja vad man nu skall jämföra med ?
    krokusar
  • mamma Linder

Här är de hundar som ingår i det tibetanska: Tibetansk Mastiff, Tibetansk Terrier och Lhasa Apso.
    Har själv 2 lahsar som inte heller är rumsrena. den ena är 9 månader och är så gott som rumsren. men den lilla på 14 veckor är inte ett dugg rumsren, han pissar och skiter över allt. tog bort tidningarna men det blev värre då. springer med han ut och in och han är jätte duktig ute och både kissar och bajar när vi är ute, men lika väl inne också. inget kul.
    svårt när man ska åka bort till folk.

• Baby T

SOV MED HUNDEN PÅ DIN ARM PÅ NATTEN!!!

jag har gjort 2 hundar rumsrena. alla av samma ras.... de 2 första tog ett halvår innnan de var hundra porcent rumsrena.

men den 3e fick ja rådet av uppfödaren att sova med henne på min arm på natten. så fort hon rör på sig i sängen så är de bara o gå ut... på så vis kunder hon inte kissa inne på natten utan att vi märkte de.

sen FORT ut på morgonen innan frukost. efter hon lekt och sovit. som vi gjort med de andra... de tog 2 vekor o göra henner rumsren

• Kristin89

Tack för alla tips, jag ska försöka mig på några av dom som verkar bra.
    Och jag ville bara på peka att hundars år och människans år räknas inte lika, när hunden är 1 år så räknas det som 14 männiksoår. De resterande åren är 7 år för varje år. Så riktigt bebis är hon inte fast hon bara är 7,5 månader :P

Svar på tråden Hunden vägrar att bli rumsren!!