• ROGG

EMO

Svar på #9
    När jag frågade tonåringarna här i huset så finns det ca 5 EMO(:n) ? på deras skola som det går ett par hundra elever på. De här har som sagts innan en viss musikstil, klädstil,sminkning = KOLSVART och de har gemensamt att de "Hatar livet" Om detta är någon utbrytargrupp vet jag inte men de visar sin ångest och missnöje med att skära sig. Ringde min väninna som frågade sin 14 åring som går på en helt annan skola och det var samma svar där De hatar sitt liv

De måste ju få stöd och hjälp någonstans ifrån. Men vem gör det? Om det inte finns någon som bryr sig i deras hem eller i närkretsen. Jag har dålig erfarenhet av skolorna runt ikring här där vi bor. Med att uppmärksamma olika problem som råder på skolan och verkligen ta tag i saker och ting. Exempelvis om de har varit i något bråk eller något annat har hänt i skolan så bör de i alla fall ringa från skolan och meddela föräldrarna det.Det är det minsta man kan begära tycker jag. Det finns en lag som säger att våra barn ska gå i grundskolan osv.Som väl är så berättar tonåringarna i huset vad som har hänt i skolan så att vi är uppdaterade.Men det är många som inte vågar berätta hemma jag tycker att det är förskräckligt att de inte har det stödet hemifrån och trygghet och hela den biten/ROGG
Svar på tråden EMO