• Hummlis

Djävulsk huvudvärk varje vecka! vad kan man göra?

Jag är nu i vec 19+0. Har migrän sedan tidigare, har inte haft någon huvudvärk under mina tidigare grav.

Denna grav har jag haft flertalet migränliknande huvudvärksattacker som håller i sig 2-3 dagar blir helt sängliggande
    Fick tom ringa akuten en natt då jag höll på att bli tokig så ont hade jag.
    Fick då veta att man numera kan ta Immigran vid graviditet vid enstaka tillfällen.

Men jag har ju ont så ofta!!!
    Vill ju inte knapra Immigran så ofta
    Panodil funkar inte alls.

Nån mer som har huvudvärk o är gravid?
    Vad kan det bero på o vad gör ni?

Orkar inte ha det såhär längre

• Svar på tråden Djävulsk huvudvärk varje vecka! vad kan man göra?
  • raspberryrevolution

har du kollat HB? så att du inte har låga värden?

• Longwayhome

Jag har också huvudvärk lite av och till senaste veckorna. Är nu i v 23. Antar att det är spänningshuvudvärk eller hormonellt kanske. Håller den i sig flera dagar eller veckor i sträck får man ju söka hjälp. Min släpper efter nån dag och viker med Alvedon.
    Det är inte roligt alls.

Dricker du ordentligt så du får i dig vätska?

Busprins född 060314 och lillebror i magen BF 080817
  • minasöner

Undrar det samma hatar att vara sängliggandes i flera dygn, och det är inte lätt med en liten vilding hemma heller. men som jag har hört av BM och läkare så finns det inget man får ta vid graviditet. men jag har faktiskt fått lov att ta nån Imigran nässpray när det har varit förj'vligt rent ut sagt. Vet inte om man får ta det egentligen. Sonen hade jag två migränattacker på hela gravven och tog då 2 st Imigran. Den här gången har jag huvudvärk dagligen och lever på panodil. men har även nu tagit Imigran nässpray. men är ju samtidigt livrädd för fosterskador.

(¯`°?.¸ ღ♥William - Älskade lilla barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • popcornplaya

Jag hade värdens problem med migrän anfall under några veckor. Hade så ont så jag spydde och kunde knappt röra mig.

Det ända jag kan säga är att tillslut släppte det bara sådär. Det beror väll på hormoner och sånt och vad jag fått för mig är det som vanligast mellan ca v.15-20. Hoppas det blir bättre för dig.

***V.27***
  • Terppa

fick det konstigaste tipset från min bm!

drick coca cola. och inte light utan vanlig. sockret och koffeinet skulle på nåt vis hjälpa (har migränliknande huvudvärk 5/7 dagar i veckan)

det hjälper mig i viss mån faktiskt...

• Jeddan

Jag hade konstant huvudverk till vecka 21-22. Sen försvann den, men jag har iofs. aldrig haft migrän. Drick mycket!!!

• minasöner
    Terppa skrev 2008-04-15 14:05:59 följande:
    fick det konstigaste tipset från min bm!drick coca cola. och inte light utan vanlig. sockret och koffeinet skulle på nåt vis hjälpa (har migränliknande huvudvärk 5/7 dagar i veckan)det hjälper mig i viss mån faktiskt...
    aha, nu vet jag varför min migrän släppte i lördags. drack en hel massa cola kaffe funkade heller. Måste ha varit colan
    (¯`°?.¸ ღ♥William - Älskade lilla barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Terppa

kul att höra att det funkar på flera, =)

tror det kan va en bra idé att köpa hem ett par coalburkar så det går iaf att prova det när migränen kom,er. så gör jag iaf. =)

• Hummlis

Jo jag dricker ordentligt.
    Har provat både kaffe o cola men det släpper inte

Enl den gynläkare jag pratat med så visar den senaste forskningen att det är okej att ta Immigran vid enstaka tillfällen.
    Men oftast kommer ju hvudvärken tillbaks efter några timmar

De börjar bli trötta på mej på mitt jobb, men det är ju helt omöjligt att jobba med sådan huvudvärk.

Knske är nått hormonellt då?

Eftersom vi är fler som hr det.

• Hummlis
    Svar på #1
    raspberryrevolution skrev 2008-04-15 13:58:22 följande:
    har du kollat HB? så att du inte har låga värden?
    Mitt Hb ligger bra, o jag äter "mitt val kvinna" dagligen, innehåller ju järn
Svar på tråden Djävulsk huvudvärk varje vecka! vad kan man göra?