Eddan skrev 2008-04-17 10:58:34 följande:
Mizz Turko: jag har väl liknande arb uppgifter som din väninna. Min titel är assistent men de säger även receptionist, kanslist och liknande när de pratar om min tjänst. Jag lämnar också ut pass, har hand om olika tillståndsansökningar, tar emot olika anmälningar, hittegods mm. Tack vare min vana att skriva efter diktat så kommer jag även att skriva förhörsprotokoll framöver. Jag har fått 18000:- som ingångslön så även här så är det väl en nackdel att man jobbar ute på bonnvischan. Hade jag haft liknande jobb i en stad hade jag säkert fått bättre lön. Det var många sökande till den här tjänsten men jag tror att jag hade en stor fördel tack vare att jag hade jobbat som läkarsekretare så länge. Jag har stor erfarenhet av att jobba med sekretess, jag har stor lokalkännedom etc. Ibland kan jag sakna patientkontakten som jag hade på VC, det är av naturliga skäl inte lika mycket folk som passerar på polisstationen men jag trivs utomordentligt bra på min nya arbetsplats och skulle inte vilja tillbaka till min gamla arbetsplats även om lönen där skulle bli högre. I framtiden är det även meningen att jag ska gå en utbildning för att kunna jobba som civilutredare och det kommer att bli väldigt spännande och intressant och även en chans för mig att höja min lön hoppas jag.Sorry TS att det blev lite OT!
Det låter roligt jobb faktiskt

. Som sagt så kan man aldrig nog jämföra lönerna.
Kul med att du ska få utvecklas, det kan man inte göra så mycket som läkarsekreterare och det är nog det jag saknar mest.
Bettiz
Många av mina gamla klasskamrater har tyvärr inte det, fast då har sjukhuset eget gym, som de får utnyttja. Fast jag tycker det är skönare att gå till sitt "eget" vanliga gym.
Kan säga att vi förra året var borta på 2 á 4 dagars konferens med hela jobbet, i Gotland och i Selma Spa i Sunne. Kul var det