• Smirretissen

Lovely nodejas spinner vidare...

Så var det återigen dax att starta en ny tråd för oss NoDeJas där vi tjööötar om allt mellan himmel och bajsblöjor.

Våra små prinsar och prinsessor har vuxit till sig och blivit riktiga frön med en massa bus i blicken, men inte älskar vi dem mindre för det!

Avlingstråd: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m26982411.html

Träfftråd: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28834277.html

Sommarträfftråd: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31214824.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-16 08:42
    Rätt avlingstråd är: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29691499.html :_D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-14 08:01
    NYA TRÅDEN! See You there!

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m34447261.html

• Svar på tråden Lovely nodejas spinner vidare...
  • MiIou

Jo jusst ja, jag har backat med släp kopplat på en skåpbil idag! Tjo, och det gick!

Nu ska är jag så i farten så jag ska nog plocka fram hantlarna och pressa armarna lite till

• Myran Frisk

Mini.. Du är lite av en Idol för mig, så j-la tuff

Här grillas det för fullt. Det blev lite sent, för Karl ville oxå vara uppe o ha det skoj i värmen. Men jag tror nog han har det bäst som sover, måste ju lagra energi tills imorgon

Mamma till Karl, 29 november 2006
  • minbebis76

Fan MINI, du börjar ju bli värsta karlakarlen Tycker du fixar så mycket. Det är bra för "gubbarna" behöver nog bli lite knäppta på nästan.
    Jag tror att resan för den lilla citronflaskan slutar vid våran tomt faktistk. Vi har ett system som heter LPS (kommunalt) där vi har en pump som maler ner det som hamnar i avloppet och sedan pumpar iväg det hela. Har vi riktig otur så går pumpen sönder om flaskan hamnar i malen. Har vi tur ligger den bara där och skvalpar i bajsvattnet

VIP, tack snälla du. Förr var det vi som var duktiga. Nu är det mest J som håller på eftersom jag tar hand om William. Sen när det ska isoleras är det jag som fixar det. Vi kommer att turas om lite för jag vill gärna göra saker. Tycker det är kul

Myran, så klart att ni har samma upplägg som oss Jag kommer jobba 85% är svårt att få ihop mer med tanke på att jag har minst 1 timma resväg åt vardera håll. J lämnar alla dagar och hämtar onsdagar. Jag hämtar alla dagar förutom onsdag. William kommer ha ganska långa dagar 7.30-16 men vi har inte så mycket val nu. Ibland kanske vi kan få hjälp av Mofa att hämta tidigare. Då kan dom gå hem och spela dragspeloch dansa
    Tycker ni verkar ha det så mysigt med föräldrar och svärisar, skickar med grillspett och grejer. Säg till om det blir något över

Måste bara berätta att vi har haft en väldigt nice dag här hemma. Kontrast till gårdagen då jag bara ville sätta mig och gråta jag med. Idag har han varit jättemysig och snäll och knappt gnällt något alls.
    Ikväll åt vi sushi till middag och William mumsade han med. Gillade alla bitar, misosoppan bruakr han alltid gilla. Ingefäran som jag hatar snaskade han också i sig. Sen i världens fart slängde han in en klutt med Wasabi i munnen, typ 1 tsk, och det måste gjort så jäkla ont! Han vred hela ansiktet i en grimars och grinade. Jag körde in papper i munnen och torkade tungan. Han var ledsen kanske 1 min sen var det bra. Wasabi blir så starkt för stunden men lämnar ingen hetta kvar i munnen som chili kan göra.
    Min lilla gormet Han kunde inte låta bli att smaka

• JoKo

Hej på er!

Vår dator kraschade igår, nu sitter jag med en sproitans ny o bara njuter Eller, jag kommer njuta sen när jag är lite piggare för jag har hålltpå med installeringar sen 19...

Ska leta upp addressen till andra sidan så jag kan läsa om Smirre, förstår att det gick någe bra..

Hörs imorgon

• biltokig1

Hej JOKO tänkte på dig förut, hur mår du nu förtiden??? Har du hunnit smälta den glada nyheten??? Nice med ny dator, vi har ju oxå köpt ny efter åskan. Just nu har jag alla filer på en extern disk/minne så denna är super snabb!!!

Annars så är det bara bra i Sommen, varmt och svettigt och mycket på jobbet men det går så bra sååååå och alla tycker att jag är duktig och att jag gjort kanon ifrån mig sen mammaledigheten, känns bra att få så mycket beröm

Monz är inne i en "världens gulligaste unge" period, lägger huvudet på sne och ler, skämtar och fnissar och babblar en massa. Nu börjar han få kläm på 2 ords meningar. Typ mamma duscha Undrar om jag luktar konstigt?

Inatt åt han välling igen men i sin egen säng, får se hur det blir i natt... Har tatt ett stooooort glas vin så jag lär väl sova iallafall

Minbebis> hihi vad gulligt med en finsmakare

Mini> Du kommer vara döööööö läcker efter den här sommaren, brun (jaa en liten del) och en massa fina muskler. Mycket bra jobb du har

Myran > Låter alltid som ni har det så mysigt, vill oxå vara med i er familj ju!!!

PUSS på er alla

• Myran Frisk
    Minbebis.. Har du så långt att åka Vad jobbar du med (trodde förståss att vi jobbade med samma sak, men det är lite längre än en timme till mitt jobb från dig )? Jag ska lämna varje dag o G hämtar 2-3 dagar, vi har inte riktigt lagt upp något schema.. för att citera min man "vi får se hur det blir när han börjar, jag finns här om det krisar men funkar det behöver vi ju inte ta för många dagar..." Det känns skönt att G är helt inne på att han ska ta "ansvaret" för Karl. Det kommer ju inte bli lätt, han jobbar 4 mil härifrån o som det är nu tar han bussen o det kan han ju inte göra då. Vi har ju bil så det är mest ekonomiskt  Nä nu ska jag njuta av sommaren o inte alls tänka på alla magsjukor o förkylningar som kommer i höst när jag "måste" jobba  Det blev inget över av maten, jag är rund som en boll o mycket större om magen än Meria faktiskt.. slår nog inte Jesster, men Svag kan jag nog kämpa emot

Bilen.. Det är bara att komma o vara med oss
  • Myran Frisk
    Måste ju tjata lite oxå.
    Jag börjar ju undra lite smått om det blir någon träff i sommar i Stockholm (jag vill ju ).
    Det är nämligen nästa helg som det är flest "anmälningar" till, så det känns väl lite lagom tajt.
    Jag som inte bor så nära skulle vara jätte glad om någon faktiskt ville säga om de kan/vill, så att jag vet om det är värt att planera för att åka upp.
    Sen har ju tråden stängt, så det är kanske inte så konstigt om ingen skriver
  • MiIou

God morgon! Ja, Isak sover i och försig middag, men jag springer runt i nästan bara underkläderna invirad i en filt och bara myyyyser av att det är helg

Haha, vad ni är söta, men jag kan nog nästan liknas vid en karl tror jag, ibland undrar jag om jag inte är född i fel kön om det inte vore för att jag tänder på killar, det enda tjejiga intresse jag har är hår och kläder men i övrigt så är brudar som ufon för mig, och jag stormtrivs verkligen att syssla med killgöra och umgås med gubbar på jobbet, de har ju liksom min attityd och jag behöver inte skämmas för min humor eller liknande, så skönt! De tycker ju till och med att jag är rolig och skrattar åt mina skämt, sen tror jag att de tycker att det är roligt just att jag är tjej och gör allt tvärt om för hur det brukar vara, ja, sen är ju de jag jobbar med väldigt trevliga och roliga också, blä, jag undrar hur det ska gå att gå tillbaka till skolan sen för ännu ett år med tekniknördar och ett evigt sittandes framför böcker
    Jag funerar starkt på att välja VA som inriktning, dels för att jag hela tiden dras mot miljöfrågor och sen för att typ ingen i min klass ska välja det och då får jag vara ifred, skumt kanske men hellre ensam än fast med en bunt människor jag tycker är tråkiga.

Här är det halvkasst väder så jag funderar på om vi ska ta en liten runda med bilen och kanske kika på Babyproffsen som bytt lokaler och nyöppnat, köpa dekorationssten till rabatten, Isak är på underbart humör idag så jag vill ge det ett försök att vistat i affär med honom och testa tipsen härifrån, för nu har jag ju som hunnit fundera lite. Sen tycker jag det vore kul att få köpa något roligt åt Isak också, jag tycker det är asroligt att gå i leksaksbutiker

Nä... Undrar om man skulle ta och klä på sig....

Ja, ni pratar datorer, fan, måste också köpa en ny men har ju iiiiingen aning vad som är bra eller dåligt! Vad har ni lagt för summa på era och vad har ni köpt? Jag har funderat på att kolla på it-auktioner för jag vill ha så mycket som möjligt för så lite som möjligt. Den här går knappt att vara ute på internet med längre för den är så seg och jag har tex bara en usb-port som är sååå långsam. Tips?

• Jesster

Just nu hatar jag våra katter.
    Jag är så trött på dom och deras päls i synnerhet så det är nästan så jag önskar att vi inte hade dom. Elliot har till och från de senaste veckorna haft variga ögon. Inte förrän häromdagen slog det mig varför! Han kryper ju runt på golvet, får katthår på händerna och sedan gnuggar han in det i ögonen.

Jag hade också varit gnällig och haft variga ögon om jag hade haft en katt i dom.

Och det spelar ju ingen roll hur mycket man dammsuger heller, håret finns ju där ändå. Och så kan de bara inte låta bli en del saker. Som bebiskudden jag köpte. Tog fram den ur paketet igår för att den skulle lufta sig. I morse när jag kommer ner så ligger den på golvet full med svarta, äckliga hårstrån. Förbannade Zorro hade varit uppe på bänken - där de inte får vara - och rivit ner den och lagt sig på den.

Bläh...

Jag har haft katt i hela mitt liv men efter dessa blir det inga fler. Säger jag nu ja...

♥ v.39 ♥
  • Jesster

Oskarp bild på hur min lille stackare såg ut efter sin olycksaliga dag då han bara ramlade och slog sig och som slutade med ett jack i pannan:

Stackrs Elliot efter en olycksalig dag som slutade med ett jack i pannan.
    Då hade S. fått bort det mesta av blodet. Usch...

♥ v.39 ♥
Svar på tråden Lovely nodejas spinner vidare...