• Anonym

Veet hårborttagning - funkar det överallt?

Ni som har prövat den här krämen som gör att håret på benen försvinner i duschen utan att man behöver raka eller vaxa... Funkar den verkligen?

Och framförallt: Kan man använda samma kräm på andra ställen, som exempelvis de ädlare delarna eller varför inte lite längre bak där solen sällan lyser?

Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Veet hårborttagning - funkar det överallt?
  • Finis

Nej man ska tydligen inte använda det på intimdelarna. Dock aldrig vågat prova

• Terppa

jag tycker den krämen e jättebra,

men!

sätt på krämen, Vänta 5min Sen in i duschen o använd svampen som medföljer till o 'skrubba' bort medlet, då blir du slät, =)

har använt de flera gånger på muffan, funkar jättebra så länge du inte får de in nånstans förstås...de har inte jag fått iaf.

armhålorena däremot, neeej aaaj rå köttfärs såg armhålan ut som efteråt. där e de hyvel som gäller för mig!

• Atamon

Jag håller med Terppa. Tycker också krämen är bra men tyckte nog att Opilca var bättre (den slutade tydligen tillverkas för den innehöll skadliga ämnen - inte undra på att den var bra! )
    Veet fungerar dock inte för mig på benen, jag använder den för annan hårtborttagning.

Men det finns också hårborttagningskräm för bikinilinjen från Veet, om man enbart ska hålla sig till ytterkanterna. Samt något märke till som jag inte minns namnet på.

Veet ska ju inte användas för hårborttagning på intimare delar, men det gör jag och det fungerar. Men man får ju naturligtvis vara försiktig. Någon svamp har jag dock inte fått med då jag har köpt krämen, enbart en spatel. Men krämen går lätt att duscha bort, man kan ju hjälpa till att "gnugga" bort med en frottetvättlapp i duschen också. Men var som sagt försiktig med tiden. Ta hellre lite för kort tid och gör om, än att låta krämen sitta för lång tid. För det gör ont!

Likadant att använda krämen i armhålorna. Rå köttfärs var en bra beskrivning

• Terppa

den veeten me svamp e en stor rosa tub, tjokare kräm än den på flaska med spatel =)

• Anonym

Aha... Om det är så att den inte rekommenderas för känsliga ställen måste det vara rätt starka grejer. Trodde först att det bara var en bluffprodukt :)

Tror faktiskt inte att jag har sett att man kan köpa den här där jag bor, eller så har jag inte kollat tillräckligt noga.

Är det någon som vet vad krämen kostar och om det gör ont att använda den? Lät inte så kul med armhålorna, Terppa... Men det är smärfritt på andra ställen, eller?

• Terppa

gör inte ett dugg ont på benen eller muffan på mig iaf men armhålorna som sagt...hell no.

räkna med runt 100-120 för den stora rosa tuben, den e bäst tyker jag. minns inte alls va den andra varianten kostar...

ica maxi finns de på bland annat här iaf

• Atamon

Terppa skrev 2008-04-16 02:48:37 följande:

den veeten me svamp e en stor rosa tub, tjokare kräm än den på flaska med spatel =)
    Den jag har är på tub, inte flaska. Men när jag tänker efter så kanske det var med en svamp senaste gånge, och spatel dessförinnan. Hursomhelst jag använder varken spateln eller svampen utan kör med frotté
  • Terppa

tycker svampens grövre sida e bra på benen, de river så bra, blir huden skrubbad på samma gång, =)

Svar på tråden Veet hårborttagning - funkar det överallt?