Någon med erfarnhet av Tricot-slen bärsjal?
Som rubriken råder. Någon med erfarnhet av Tricot-slen bärsjal? Hur kändes den? Lätt att tyda instruktioner? Vart köpte ni den och till vilket pris?
Är det värd att köpa?
Som rubriken råder. Någon med erfarnhet av Tricot-slen bärsjal? Hur kändes den? Lätt att tyda instruktioner? Vart köpte ni den och till vilket pris?
Är det värd att köpa?
Åh, jag älskar min!
Lätt att lära sig att knyta, smidigt med armarna fria om man måste/vill bära bebis, och så är den ju ergonomisk för BÅDE bärare och barn. Går ju att använda från födseln, flera timmar om dagen om så krävs, till skillnad från de 20-minuters-intervaller som rekommenderas med bärsele.
Jag köpte min på www.lilltroll.se, snabb leverans och bra service! 525:-, väl spenderade pengar.
Använde en annan elastisk bärsjal som heter Moby wrap när jag fick minste sonen som numera är tre år. Tyckte det var toppen! Man kan bära länge utan att bli det minsta trött i armar, axlar eller rygg. Enkelt att knyta så att man bar i olika ställningar och jag använde min väldig mycket. När sonen blev lite större gick vi över till Hoppediz som är en vävd sjal eftersom den kändes som att den gav bättre stöd när han blev lite tyngre. Väntar nu barn igen och ska ta fram mina sjalar så att jag har dem redo när liten tittat ut
Annvände tricot slen, kan inget annat en att lovorda den, tog några grr innan man lärde sig att knuta, men sen var det noll problem. Had den både på sommar och vinter då med overall under. Funkade jätte bra från nyfödd till större tjej.
Kommer bara att annvände den nu när nästa bebbe kommer, tar med den irekt till bb.
FUnkade föresten äldigt bra också när vår dotter hade kolik, det ända som fick henne lugn.
Jättebra! Använde den till dottern var ett år ungefär. I butik så visade de mig knytning för nyfödda, men det följde med en jättebra "instruktionsbok" med olika knytningar.
Tack alla för goda råd. Jag ska betällla enligt Toka2s rekomendationer. Blir att gå in i kväll på www.lilltroll.se och betälla- de billigaste jag hittat :) Tack