• viblirfler

    ingen gillar fideli

    hej alla,
    jag väntar mitt andra barn, vi har fått veta att det e en flicka!
    vi har en pojke som heter Mario
    jag gillar Fideli som tjejnamn, men alla bara fnissar när jag nämner det... vad tycker ni?

  • Svar på tråden ingen gillar fideli
  • 0Miiia0

    Mina brorsbarns halvsyster heter Fideli.
    Sött och ovanligt än så länge.
    Det är ju ditt barn....låt de andra fnissa om de vill =)

  • Julias mamma

    Jag tycker folk är konstiga som skrattar eller kommenterar ens namnval...

    Ska väl dom skita i!

    Jag sa en gång att jag ville att min dotter skulle heta Ester...hela sällskapet skrattade och tyckte jag var taskig som skulle ge min dotter ett kärringnamn....

    Så kan man ju inte göra!

  • maria lintott
    Julias mamma skrev 2008-04-16 10:52:58 följande:
    Jag tycker folk är konstiga som skrattar eller kommenterar ens namnval...Ska väl dom skita i!Jag sa en gång att jag ville att min dotter skulle heta Ester...hela sällskapet skrattade och tyckte jag var taskig som skulle ge min dotter ett kärringnamn....Så kan man ju inte göra!
    Att skratta är ju jättefult, men kommentera måste man ju få göra, iallafall här. TS har ju frågat vad man tycker. Om ingen kommenterade så finge hon ju inget svar. Jag tycker man ska ta det namnet man vill själv, å skita i vad andra tycker.
    Alla tycker ju om olika.
  • Julias mamma

    maria lintott skrev 2008-04-16 10:57:08 följande:


    Att skratta är ju jättefult, men kommentera måste man ju få göra, iallafall här. TS har ju frågat vad man tycker. Om ingen kommenterade så finge hon ju inget svar. Jag tycker man ska ta det namnet man vill själv, å skita i vad andra tycker. Alla tycker ju om olika.
    Ja, man får absolut säga vad man tycker om man får frågan...
    Men om jag säger att det är DET namnet mitt barn ska få...då ställer jag ju ingen fråga..eller hur?
  • hannelelle

    tycker det är jättefint, hade en barndomsvän som hette så!

  • 2timearound

    Min mamma kallade mig alltid för Fideli när jag var liten. Gulligt! Hon kallade mig iof för Nassegrisen också.....


    Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • WerreL

    Hejsan!

    Jag gillar det namnet..men inte min sambo.
    Vi har en son som heter Odin och jag känner att jag vill ha ett ovanligt namn till nästa barn med..men får se vad det blir.

    Lycka till!
    Kram

  • Lantani

    Tyckte namnet var jätte konstigt första gången jag hörde det, sedan träffade jag sambons kompis kompis dotter som heter just det, världens underbara unge och sedan dess tycker jag faktiskt att det är fint. rynkade på näsan först bra

  • Needy

    Jag har en Hampus en Smilla o har Fideli på min lista..har jag alltid haft- men samma här, alla ser så knäppa ut när man säger det, inte alla men många...
    ..men det skiter jag i. Tycker jag du med ska göra...

    Ett gulligt namn..på en gullig tjej! :)


    Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Agent 355

    det finns nog inget namn som inte lockar någon att skratta, så ignorera bara. Fideli är jättegulligt om än kanske inte helt vuxenanpassat, men det måste det väl inte vara.
    sen är det Fias smeknamn i Vita Stenen också, eller minns jag fel?

  • Thiiissa

    Min dotter heter Fideli, hon föddes 2014. Jag älskar namnet, hon älskar namnet & hennes kompisar har aldrig påpekat att det är ett konstigt namn. 


    du ska välja vad du tycker är fint, inte vad någon annan inte fnissar åt. 


     

  • Litorina

    Personligen gillar jag det inte som tilltalsnamn. Det är gulligt och fint som smeknamn på småflickor, men passar inte så bra på en vuxen. 

  • trollhona
    Litorina skrev 2023-03-18 08:27:03 följande:

    Personligen gillar jag det inte som tilltalsnamn. Det är gulligt och fint som smeknamn på småflickor, men passar inte så bra på en vuxen. 


    Tråden är från 2008, hon är nog döpt nu.
Svar på tråden ingen gillar fideli