• snart 4 i familjen

Hur mycket vatten ska en 7 månaders bebis dricka?

Hallo!

Är det någon som kan hjälpa mig med detta?
    Jag har en bebis som snart är 7 månader och hon äter vanlig mat, jag ammar inget längre!
    Så hur mycket vatten ska hon då dricka per dag?

• Svar på tråden Hur mycket vatten ska en 7 månaders bebis dricka?
  • Skumboll

Bra fråga! Det undrar jag också!
    Min son tycker inte alls om vatten. Han tycker det är kul att dricka ur glas men spottar alltid ut vattnet.

• snart 4 i familjen

Ja, min lilla tjej spottar också ut vattnet ibland, jag tycker att det är jätte svårt!

• Två Ms mamma

Det undrar jag också! Jag har också en snart 7 månader gammal (eller ung!) :) flicka..

Jag ammar henne morgon och kväll och sen får hon min mjölk från mugg på dagen och annars så dricker hon totalt 70-100 ml vatten.. Äter gröt och annat också, förstås! ;)

• Hå Be

Hej - jag har inget bra svar på hur mycket dom ska dricka - undrar själv. Tänkte bara säga att min 8-månaders tycker att det är helt okej att dricka vatten om jag micrar det till "vällingtemperatur". Tar jag kallvatten från kranen direkt, så vill han inte ha. Dom är ju inte vana att dricka kall dryck. Men detta har ni säkert redan tänkt på för länge sen!

• snart 4 i familjen

Tack så mycket!
    Det här med att micra, det har jag inte tänkt på, det fungerar nog mycket bättre med ljumet vatten!
    Tack Tack

• Spexig

Min 6 månader gamla tjej tycker det är asroligt att dricka ur riktigt glas och då funkar kallt vatten utmärkt.

• En bebis i magen

Vår dotter är sju månader och dricker lite vatten till lunchen och till gröten. Ibland mer och ibland inget. Sällan mer än 15ml per måltid. I början fick hon ljummet vatten i flaska och det funkade jättebra, tills en dag då hon bara började bita i den istället. Nu får hon i pipmugg och det funkar ganska bra. Efter en månad kan hon dricka kallt vatten också om hon är törstig. Nu ammar jag fortfarande nästan vid alla mål, men jag har hört att burkmat innehåller så pass mycket vätska att det inte är någon fara om barnet inte dricker. Det säger nog till om det blir törstigt.

• Skumboll

Jag var på bvc idag och frågade om vatten. Hon sa att det är så mycket vatten i all mat de äter att det inte är någon fara om de inte vill ha extra vatten (även om man inte ammar längre). De säger oftast till om de är törstiga och det sysns på dem om de är uttorkade!

• snart 4 i familjen

Tack så jätte mycket allihopa!

Svar på tråden Hur mycket vatten ska en 7 månaders bebis dricka?