Spjälsäng där man kan ta bort ena sidan?
Visst finns det spjälsängar där man kan ta bort ena sidan och sätta ihop den med sin egen säng?
Är det nåt speciellt märke eller vad har dom för namn?
Nån som vet?
Visst finns det spjälsängar där man kan ta bort ena sidan och sätta ihop den med sin egen säng?
Är det nåt speciellt märke eller vad har dom för namn?
Nån som vet?
de flesta går att fälla ner ena sidan på. Vi letade efter en där sidan gick att ta bort men de i affären sa att sängen då blir ostadig då den inte hålls ihop ordentligt utan den fjärde sidan.
Den vi har går det att fälla ner ena sidan så att barnet om det ligger högst upp i spjälsängen ligger å samma nivå som vår säng utan kant mellan oss
hej
vi köpte en på ikea tror den heter leksvik. Den är mellanbrun i trä och vi har tagit bort ena spjälsidan för jag har den mot min säng o den är jätte stadig.
Rekommenderar jag. Inte så dyr heller.
Vet inte vad de heter men de har på Babyland Kungenskurva iaf, kanske hette den något med nest? Hittade en hos babyproffsen också NG babybay.
Tack för svaren!
Får väl kolla runt lite på ikea och höra efter vilka sängar som man kan ta bort sidan och den fortfarande är stadig =)
Vi har en vit ikea leksvik. Då kan man ta bort ena långsidan. Man får med en "planka" som man ska sätta in vid långsidan istället för spjälorna. Funkar kanon!
Vi har tagit bort ena långsidan på IKEA:s sniglar säng och det fungerar hur bra som helst. Den står inklämd mellan vår säng och väggen så den är inte alls ostadig.
Jag tror att alla IKEAs sängar utom Sniglar har den funktionen numera. Man får med en bräda som ersätter den sidan som man tar bort.
Kan man alltså ta bort långsidan även när man har sängbotten i det övre läget?
Tycker alla bilder på IKEA visar på när botten är längst ned, mer som en liten barnsäng.
Det var det jag undrade över oxå...
Jag vill ju kunna ha sängen i samma läge som våran, alltså högre upp
Har en gulliver och i instruktionsboken ar bara bilder pa langsidan borta med sangen pa lagsta laget. Det ar for sakerhetens skull forstass. Vi har sangen pa hogsta laget, med sidan borttagen, och ar perfekt i jamnhojd med varan sang. Har precis som ngn skrev ovan, min son's sang inklamd mellan vagg och min sang, sa blir ingen glapp emellan.
Superskont vid nattamning!
Denna finns på babyland.. www.babybay.info/cms/front_content.php
www.ngbaby.se/