Umgängessabotage med mormor
Hej,
Jag hoppas jag kan få hjälp. Har en dotter på 4 år tillsammans med mitt ex.
Mitt ex och hennes mamma blev osams för en skitgrej för 5 månader och deras konflikt är djupt rotad och kommer inte lösas.(Lång historia så jag besparar er den). Jag tar inte någons parti i bråket då jag inte vill bli inblandad.
Nu är det så att mormor och morfar har träffat vår dotter sen hon föddes väldigt mycket och vår dotter älskar att vara med dem och frågar efter dem mkt.
Då de är osams förbjuder mitt ex att jag låter dem träffa vår dotter för hon anser de ska fråga henne om de vill träffa henne. Dessutom säger hon till mormor att hon absolut inte får fråga mig om umgänge av vår dotter.
Jag struntar i det här bråket för det rör inte mig och jag bryr mig endast om en sak; VÅR DOTTER som vill träffa dem.
Därför lät jag de träffa dottern i helgen och då blir hon rabiat och ringer mig att jag svikit henne. Såvitt jag vet gör jag som jag vill med min dotter på helgerna så länge ingen kommer till skada.
Tyvärr är mitt ex extremt aggressiv ( en av anledningarna till seperationen ).
Eftersom det är helt omöjligt prata med henne har jag för mig att det är lagstadgat att barnen ska kunna träffa sina mor/ och farföräldrar. Har jag iaf nåt att kontra med om så är fallet.
Tacksam för all hjälp