Inlägg från: mamma Linder |Visa alla inlägg
  • mamma Linder

får en hund säljare ha massa krav?

När man läser hundannonser på blocket, så är det så mycket krav de har.
    jag letar efter en liten hund och hittar en jag är intresserade av. en tik som snart är 1 år, som måste säljas pga familjeförhållanden.
    Men hon har himla mass krav var man ska bo för att hon ska kunna träffa hunden, får inte avla på hene pga navelbrock.
    Och utrycker sig att hon är väldigt kräsen vart hon kommer.
    Men hon vill ändå ha 5000:- för henne???
    kan man ha sånna krav om man säljer hunden, hon överråter den ju inte med foderavtal.
    Jag bor inte ide områdena hon anger och jag har kanske ingen lust att ha kontakt med henne sen, om jag nu ändå har KÖPT hunden för 5000:-

• Svar på tråden får en hund säljare ha massa krav?
  • mamma Linder

det fattar jag väl att hon vill hundens bäst, men hon angav orter där köparen skulle bo, så man vågar ju inte ens svara på annonsen.

• mamma Linder

så jag är olämplig hundägare bara för jag inte har kontakt med säljarna. jag har 2 hundar och har ingen kontakt med säljarna. men jag tycker inte mina hundar far speciellt illa av det heller.
    ni kan väl inte dömma mej som dålig köpare för att jag inte vill ha kontakt med henne resten av livet????

• mamma Linder

Det är väl klart att jag kan ha kontakt första tiden för att se att det fukar, men sen efter det så ska man väl inte behöva det?

• mamma Linder

ag tyckte denna hunden skulle passa oss eftersom den var van vid bar och hundar. jag har en 2 valpar hemma en på 9 månader och en på 14 veckor och ville inte ha en valp till, då jag tycker det räcker med den lilla, som man måste springa ut och kissa hela tiden, så därför ville jag ha en större rumsren hund.

• mamma Linder

Kaxxen:
    Här är jag, vad är det du vill veta? tror du inte mina hundar har det bra? eller vad fan vill du ha fram?
    jag är hemma heltid och bor in till skogen ghår på hundkurser och har all tid i världen för min hundar, så vad är det du vill veta?
    Jag har haft hundar förut, 5st tibbar på en gång.

• mamma Linder

skåne tjej:
    jag har väl aldrig sagt att 5000:- är mycket? jag har själv betalat 10000:-för mina. Men om jag KöPER en hund så är det väl jag som är ägaren.

Svar på tråden får en hund säljare ha massa krav?