• Anonym

Jobba på rättspsyk!

Snälla är det inte någon här som har erfarenhet av rättspsyk.
    Jag har fått erbjudande om jobb och eventuellt fast anställning till hösten.Det känns spännande och jag ser fram i mot det, men samtidigt lite rädd. Har mycket funderingar. Kommer att jobba 75%...hade egentligen inte tänkt börja jobba så tidigt pga mammaledigheten men känns som jag måste nu. Barnet är 1år och 1 månad. Är det dumt att ta jobbet när man är småbarnsförälder? Berätta om själva jobbet...är så nyfiken. Villka arbetstider brukar man ha?

• Svar på tråden Jobba på rättspsyk!
  • Anonym

Arbetstiderna är som de brukar inom vården. Antingen jobbar du dagtid å sluter 16-17 tiden lr så jobbar dunkväll å slutar runt 21 tiden. Det förekommer även natt jobb.

Vad är det du är rädd för?

• Anonym (M)

Jag har erfarenhet av rättspsyk, vad är det du vill veta??
    Tiderna är ju som sagt som ovan skriver.

Vad är det du är fundersam över - man måste ju jobba även fast man är småbarnsförälder!?

• Anonym (msk)

Jag har jobbat på Rättspsyk och trivdes bra. Har också barn. Det vi var väldigt noga med var att inte nämna våra efternamn och annat personligt. Det var till och med så att jag inte visste vad mina arbetskamrater hette i efternamn.
    Har du jobbat inom psyk innan?

• Anonym (nej!)

Skulle aldrig göra det igen. Har varit där en kortare tid och jag gillar inte psyk överhuvudtaget, tycker det är olustigt. Men OM du ska börja jobba där, var noga med att inte berätta nåt om dig själv!

• Anonym

Kommer att jobba dag-kväll-natt. Ville bara vara lite förberedd innan. Har jobbat inom psyk innan på ett stödboende men aldrig med "inlåsta" dömda personer... men det verkar spännande! Bara det att folk runt omkring en skrämmer upp en............

• Anonym

Visst är det en risk med att jobba där. Det ska man aldrig glömma. Man får inte glömma att det är farliga människor som sitter inlåsta där, det är inte dagisbarn man har hand om. Men jag tror du kommer klara det jätte bra

• Anonym (msk)

Viktigt att komma ihåg är att många av de som är dömda till LRV är väldigt duktiga på att manipulera. Så det gäller att tänka på vad man säger för att inte råka försäga sig om personliga saker

• Anonym

Exakt, finns nog inte många som är lika duktiga på att manipuleras. Tänk alltid på att inte berätta för mkt om dig själv, familj lr dylikt. Försök inte blir för mkt "kompis" med dom.

Svar på tråden Jobba på rättspsyk!