Förlustanmälde mitt körkort - får inte teckna abonemang. HJÄLP!
Okej, jag är måttligt irriterad nu.
För 1½ år sedan förlustanmälde jag mitt körkort då jag trodde att jag tappat det. Två dagar senare återfanns körkortet och jag ringde då upp polisen igen och berättade att körkortet var återfunnet och han skrev in det.
Okej. Förra veckan skulle jag teckna ett abonemang för hemtelefoni hos tele2. Pratade med dom på telefonen, och dom skulle göra en krditupplysning, sen skulle dom återkomma igen så skulle jag få välja ett telefonnummer.
Idag har jag fått ett brev hem där det står att dem kollat om jag var kreditvärdig, men det var jag inte. PGA att jag har förlustanmält mitt körkort (trots att det är återfunnet och förlustanmälan inte längre gäller).
Det här problemet har jag haft förut när jag ska teckna någonting. Det tar liksom stopp. Det komer vara såhär i 3½ år till, totalt 5 år alltså.
Så här vill jag inte ha det längre, men: kommer jag ifrån detta? Det ligger ju en spärr på mig, går det att ta bort den på något vis eller ska jag fortsätta ha det såhär? Vem ska jag prata med? Polisen har ju gjort vad dom kan...