Vaniljblomma skrev 2008-04-17 14:55:18 följande:
Mm, det känns inte som vården alltid tänker på det psykosociala :/Ah, så du har haft ont sen mannen kom i dig? vad märkligt ja Jag kan ibland få ont i högra äggstocken när jag och min kille har sex, sen undrar jag också om det kanske är gas? haha :P men det kan det ju inte vara. haha Jag brukar heller inte ha så ont, utan bara i ryggen en sån strålande smärta.. men inte i livmodern och i ena äggstocken, aldrig.Sen så blev jag lite skrajj när jag läste om utomhavandeskap att ägget växer i äggledaren, men eftersom jag inte har någon smärta längre så är det inte det. Det är nog ganska ovanligt så det är ingen fara!! Jag hade ÄL kring den 7e så ,. det lutar mot ägglossning och inget annat ;/ skall ha mens i övermorgon men känner absolut ingenting, inga ömma bröst ingenting.Dock så äter jag som ett svin och vill ha salt hela tiden, det är säkert psykologiskt.Men du kanske är gravid? :) det finns ju en lista för vanliga symtom men sen så kan det ju vara från person till person, känner du av något annat? kramis
Ja, det känns så. Att det gör mer ont efter att mannen kommit i mig, nu alltså vid ÄL (ej annars) och har varit så bägge gångerna vi försökt bli gravida

Så därför undrade jag om ett befruktat ägg kanske kan ge någon slags av smärta när det är på väg tillbaka. Min vanliga ÄL smärta känner jag liksom igen. Men smärtan är här inte idag, lite, men inte alls så. Och det var liksom i mina äggstockar och bak i rumpan, hehe.
Ja, ägget kan ju fastna i äggledaren. Jag har en kompis som råkade ut för detta, och de opererade bort hela äggledaren och hon var tvungen att vila i ett år efter det, fick inte bli gravid. Och så tog det någon månad efter året och så fick jag nyligen reda på att hon återigen är gravid. Så hon hade ändå tur i oturen. Men tror inte det är det heller då min ÄL var igår och ägget lever längre än den tiden det tog från myset till smärtan, det var ca 11 timmar, och då kom det onda.
Att min smärta skulle vara psykologisk tror jag inte då det är inget jag tänkte på, aldrig gjort, att det skulle smärta att bli befruktad eller liknande. Så nej.
Jag har heller inte ont vid sex. Hehe och gaser tror jag inte att det är. Men alla är vi olika. Så då har du BIM innan mig då ifall du hade ÄL den 7! Hoppas du blir gravid!
Kram