• jerseyko

Mammor födda 85

Jag ärockså 85:a bor norr om Uppsala och har en son född oktober 07 Glad

• jerseyko
    mamma hampus skrev 2008-05-10 16:10:07 följande:
    hej på er...Äntligen lördag händer i kväll för er...jag och sonen skall ut till mina föräldrar och grilla och så skall vi på bilutställning i morgon.Min son gillar bilar och jag godis bilar=)
    Jag hoppades på myskväll för en gångs skull men sambon åkte iväg på cruising och ville inte ha med mig och sonen (jag har oxå ett brinnande intresse för bilar) och nu sitter jag och protest äter upp alla 500g jordgubbar och 3 dl grädde   och sonen har precis somnat.
  • jerseyko

Vi skulle grillat men blev så sen lunch, så det blev några extra bitar av en rosa prinsesstårta istället!

Ingen som har en -07a som är sjukt sugen på att skaffa nr.2?

• jerseyko
    Jungblom skrev 2008-06-28 13:53:49 följande:
    Just nu är jag mammaledig från mitt jobb som beställningsmottagare. Ni som redan har flera barn vad har ni fått för reaktioner från er omgivning, positivt eller?
    Har inte fler barn, men våra föräldrar börjar fråga om det inte är dags för ett syskon snart!
    LDN skrev 2008-07-09 21:04:49 följande:
    jag har en dotter som är född 060110 och väntar nu en bebis som är beräknad om 16 dagar ang. jungbloms fråga om omgivningens reaktioner så har jag faktiskt inte sött på så värst många negativa. tvärtom, positiva. Men sen kanske det bros på vem man pratar med. dem man inte känner vet ju inte hur gammal man är och kan ta en för att vara äldre. (kanske med tanke på att jag är gift, väntar mitt andra barn, bor i villa och har allt det där som många äldre tycker att man "bör ha") ni andra då? har ni stött på mycket negativt? jag har stött på nån enstaka morsa på min dotters dagis som ändrade hennes sätt att prata till mig så fort hon fick reda på hur gammal jag var, men jag tycker bara det är otroligt komiskt
    Jag har aldrig mött någon som vart negativ, alla tycker det är super kul och de äldre jag mött har bara sagt "Åh du är lika gammal som min dotter/son tänk om jag också kunde få bli farmor/farfar7mormor/morfar"
  • jerseyko
    LDN skrev 2008-07-10 15:29:33 följande:
    Hur brukar ni svara människor somj ställer liknade frågor till er? 
    Jag brukar svara: Jag taxerar över 250.000kr om året och är inte fullbetald.

Då brukar jag inte ens få ett svar eller fler frågor, utan personen går sin väg.
Svar på tråden Mammor födda 85