Jungblom skrev 2008-06-28 13:53:49 följande:
Just nu är jag mammaledig från mitt jobb som beställningsmottagare. Ni som redan har flera barn vad har ni fått för reaktioner från er omgivning, positivt eller?
Har inte fler barn, men våra föräldrar börjar fråga om det inte är dags för ett syskon snart!
LDN skrev 2008-07-09 21:04:49 följande:
jag har en dotter som är född 060110 och väntar nu en bebis som är beräknad om 16 dagar ang. jungbloms fråga om omgivningens reaktioner så har jag faktiskt inte sött på så värst många negativa. tvärtom, positiva. Men sen kanske det bros på vem man pratar med. dem man inte känner vet ju inte hur gammal man är och kan ta en för att vara äldre. (kanske med tanke på att jag är gift, väntar mitt andra barn, bor i villa och har allt det där som många äldre tycker att man "bör ha") ni andra då? har ni stött på mycket negativt? jag har stött på nån enstaka morsa på min dotters dagis som ändrade hennes sätt att prata till mig så fort hon fick reda på hur gammal jag var, men jag tycker bara det är otroligt komiskt
Jag har aldrig mött någon som vart negativ, alla tycker det är super kul och de äldre jag mött har bara sagt "Åh du är lika gammal som min dotter/son tänk om jag också kunde få bli farmor/farfar7mormor/morfar"