• RoLaren

akut!! HJÄLP med avent bröstpump!!!! Vakuumet vill inte funka!!! :-(

Aaaaarrrggghhh!!!
    Jag MÅSTE pumpa ut eftersom jag ska opereras om några dagar, men nu sitter jag här med den j**la pumpa och dne vill inte funka!! Jag har samlat den heeelt korrekt (fler gånger nu) det är inga hål i den men den vill liksom inte bilda vakuum!!! Kan mina bröst vara FÖr spännda/ fulla??
    jag blir vansinnig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HJÄLP!!!!!

Måste tillägga att det lyckades ganska bra EN gång, sen har det varit DUMT!!!

• Svar på tråden akut!! HJÄLP med avent bröstpump!!!! Vakuumet vill inte funka!!! :-(
  • siamesen

kolla den lilla runda grejen som ligger inuti. Den med rafflor. Ibland ligger den fel och da blir det inget vakuum.

• Katharina

den runda plutten ska tryckas dit underifrån det brukar jag missa...

• lurv

Det kan vara brösten som är för spända men det brukar funka ändå. Tryck pumpen lite hårdare mot bröstet så brukar det funka.

• siamesen

Det var den jag menade ocksa =) Visste inte hur jag skulle forklara bara.

• Katharina

Siamesen: Tänk att den där lilla grejen har så mycket att säga till om Förstår faktiskt inte riktigt hur den där funkar... alltså hur det kan bli vacuum och så.

• RoLaren

Tack, nu pillade jag lite mer och nu funkade den!
    Och nu blev jag så envis och arg att jag pumpade för hårt så mina vårtor är helt vita! Aj!

Fast jag blir nog aldrig bra på det här... jag älskar att amma men hatar att pumpa ut!! Saga får ut hur mycket som helst, men när jag ska pumpa... Vad bra att utpumpningsmängden inte säger någonting alls om min mjölkmängd, annars ville hon svälta - och det gör hon absolut inte!

vad typisk - nu funkar det äntligen... och så vaknar hon! (hon luktar mjölken o vill ha )

• Katharina

Klart hon vaknar det vankas ju kök

När jag pumpar så låter jag sonen tutta på andra sidan då får det fart på utdrivningen. Utan sonen får jag ut 20 ml med mycket jobb med sonen tuttandes får jag ut 200 ml utan problem. Då behöver jag inte pumpa utan vacum och sen så kommer det

• siamesen

Hatar ocksa att pumpa. Tar tre ar och sen dricker lillen upp det pa tva roda sekunder.

• RoLaren

Katharina;
    Tack för tipset, det ska jag försöka!

• Evangeline

Jag hade också jätteproblem med Aventens vacuum och fick det aldrig att funka ordentligt. Ett tips är att fukta tratten lite så blir det lite lättare. Men jag tycker apotekets pump är bättre.....

• RoLaren

Ja, jag tycker också det hjälper att fukta den lite... jag har försökt mig med apotekets, men gillar den inte... den är väl okej, men det är ganska bökigt och man måste använda två händer och vara himla koncentrerat, tycker jag...
    Sen finns det kvinnor som bara pumper ut, liter efter liter och säljer... aarrghhh!!!!

• Tygtiiger

Jag hade bekymmer med samma pump i början - nu sköljer jag igenom den med varmt (rent alltså) vatten innan jag börjar och då funkar plötsligt vakuumet utan bekymmer. Maken har kollat igenom den flera gånger innan jag kom på det lilla tricket och vaje gång morrar han något om dålig konstruktion , sörskilt när han kommer till lilla vita ventilen!

• carne

Mina bröstvårtor blir alldeles blå när jag använder apotekets. Har ni tips på villken pump som e bäst? (ska köpa en i dag)

• Alven77

Medelas Harmony-pump ska vara mycket bra, och inte riktigt lika dyr som Avent.

• Vombell

RoLaren: Jag fattade inte heller hur jag skulle få till vakuum. Hade sprängfyllda bröst men den "sög" liksom inte. Tog då bort silikontratten som sitter över den andra tratten och vips så sög den tag efter bara några drag!

Har heller inte kunnat pumpa fast jag haft massor av mjölk men med Aventen har det gått att få till några mål iallafall.

Lycka till!

Svar på tråden akut!! HJÄLP med avent bröstpump!!!! Vakuumet vill inte funka!!! :-(