• Pockadockan

Skoda Octavia sedan/Kombi

Är det någon som vet hur pass stor skillnad det är i storlek på dessa bilar.

Nu åks det runt i en sedan, och med bakåtvänt bilbarnstol sitter man väldigt trångt i passagerarsätet fram.

Nu funderas det på en likadan fast kombi... Är det nån större skillnad i storlek inuti eller är dom likvärdiga?

• Svar på tråden Skoda Octavia sedan/Kombi
  • KattenFräsmorr

Vi har en Octavia sedan, provkörde en kombi för ett tag sedan men tyckte inte att utrymmet var så mycket större (inte så det motiverar det högre priset för en kombi i alla fall). Inte ens bagaget skiljde det så mycket på. Men åk och provkör vetja! Det kostar ju inget.

• rshanna

Vi har Skoda Octavia Rs kombi. Tidigare hade vi sedan och utrymmet i den var bra men de är klart i kombin är de mer.
    Men de säger att de skiljer inte så mycket..
    Fast å andra sidan Rs är ju sportbil så de kanske är mer utrymme i en vanlig skoda.

De tänkte jag inte på..

• Pockadockan
    rshanna skrev 2008-04-17 13:27:46 följande:
    Vi har Skoda Octavia Rs kombi. Tidigare hade vi sedan och utrymmet i den var bra men de är klart i kombin är de mer.Men de säger att de skiljer inte så mycket.. Fast å andra sidan Rs är ju sportbil så de kanske är mer utrymme i en vanlig skoda.
    De tänkte jag inte på..
    Det är Rs vi har och Rs vi ska ha...
    Men om du har bilstolen bakåtvänd, sitter du bra i passagerarsätet fram då?

Har ni ett babyskydd eller en sån större stol? För sonen är 3 år och har en större stol.
  • rshanna
    Pockadockan skrev 2008-04-17 13:29:53 följande:
    Det är Rs vi har och Rs vi ska ha... Men om du har bilstolen bakåtvänd, sitter du bra i passagerarsätet fram då? Har ni ett babyskydd eller en sån större stol? För sonen är 3 år och har en större stol.
    Har inga egna barn men då min syster har barn så brukar de åka med oss när de är hemma på besök.
    Måste väl då erkänna att när man sitter fram så sitter man trångt. Blir ju trångt..
    Ja jag vet inte.. Eftersom jag inte har barn så ska jag ju inte säga vad jag tror och tycker.
    Men kan man inte höra efter på bilaffären.. De borde ju veta. Kan väl testa hur de blir om de blir trångt.. De borde man ju få..
  • Pockadockan
    rshanna skrev 2008-04-17 13:52:19 följande:
    Har inga egna barn men då min syster har barn så brukar de åka med oss när de är hemma på besök.Måste väl då erkänna att när man sitter fram så sitter man trångt. Blir ju trångt..Ja jag vet inte.. Eftersom jag inte har barn så ska jag ju inte säga vad jag tror och tycker. Men kan man inte höra efter på bilaffären.. De borde ju veta. Kan väl testa hur de blir om de blir trångt.. De borde man ju få..
    Ja vi får nog ta o göra det...
    Tack för hjälpen iaf
  • Trinity78

Vi har en Skoda Octavia RS (ej kombi) och vi är nöjda med utrymmet i den. En kombi måste ju vara ännu bättre. Vi har dock inga barn.

Och mitt indiehjärta slår och slår och slår
  • rshanna
    Trinity78 skrev 2008-04-17 14:18:31 följande:
    Vi har en Skoda Octavia RS (ej kombi) och vi är nöjda med utrymmet i den. En kombi måste ju vara ännu bättre. Vi har dock inga barn.
    Men visst är de bra bilar..
  • Trinity78
    rshanna skrev 2008-04-17 17:32:08 följande:
    Men visst är de bra bilar..
    Ja, vi är supernöjda!
    Och mitt indiehjärta slår och slår och slår
  • Pockadockan

Vi var och kollade igår.
    Den vi har nu är en 02a. Den nya modellen är större inuti.
    Vi såg en jättefin 07a sedan och provade stolen i den bara för skojs skull för att se hur mycket det skilde.
    Det var en hel del kan jag lova!
    Så det blir nog bara byte till nyaste modellen, vi slipper till och med kombi, för jag satt som en gudinna fram i denna trots att jag hade bilstolen bakom mig

• rshanna
    Pockadockan skrev 2008-04-18 09:35:12 följande:
    Vi var och kollade igår. Den vi har nu är en 02a. Den nya modellen är större inuti. Vi såg en jättefin 07a sedan och provade stolen i den bara för skojs skull för att se hur mycket det skilde. Det var en hel del kan jag lova! Så det blir nog bara byte till nyaste modellen, vi slipper till och med kombi, för jag satt som en gudinna fram i denna trots att jag hade bilstolen bakom mig

Men vad bra.. Så de skiljde en del iallafall..

Kul att ni hittade en iallafall..

Svar på tråden Skoda Octavia sedan/Kombi